JP מורגן במו"מ לרכישת מניות טוויטר לפי 4 מיליארד דולר

קרן הפיתוח הדיגיטלית של הבנק מתעניינת ברכישת מניות מיעוט בשירות המיקרו-בלוגינג ■ מלבד המו"מ עם טוויטר, הקרן של הבנק מתעניינת גם בחברת המשחקים Zynga

בנק ההשקעות JP מורגן מתעניין ברכישת מניות מיעוט בשירות המיקרו בלוגינג טוויטר, כך אמרו מקורבים לנושא. לפי אותם מקורות, ההשקעה תתבצע לפי שווי של 4 מיליארד דולר לטוויטר. כספי ההשקעה ילקחו מתוך קרן הפיתוח הדיגיטלית של הבנק שבקופתה 1.2 מיליארד דולר.

הדיונים בין טוויטר לבנק ההשקעות ממשיכים אך הצדדים טרם הגיעו להסכמה. דובר טוויטר מסר בתגובה כי היא טוויטר לא מגיבה על מגעים שמבצעת עם חברות אחרות, בעוד דובר הבנק הכחיש את הטענות.

JP מורגן הודיע בשבוע שעבר כי גייס 1.2 מיליארד דולר לקרן הפיתוח הדיגיטלית, הרבה מעבר למטרת הבנק שנעה בין 500 מיליון דולר ל-750 מיליון דולר. הקרן תשים לעצמה מטרה להשקיע בחברות אינטרנט ומדיה דיגיטלית שכבר יש להן מודל עסקי, הכנסות ותזרים מזומנים.

מלבד המו"מ עם טוויטר, הקרן של הבנק מתעניינת גם בחברת המשחקים זינגה (Zynga) שנמצאת במגעים לגיוס 500 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים, אמר מקור מקורב לנושא.

ההכנסות של טוויטר ממשיכות לגדול כשהחברה עושה מאמץ מתמשך לתרגם את 200 מיליון המשתמשים שלה למזומנים. חברת המחקר eMarketer אמרה כי היא מצפה שטוויטר תייצר הכנסות של 150 מיליון דולר השנה. חלק בגדול מהכסף יבוא מפרסום באתר.