כחלון ושטייניץ דנו בסוגיית שכר העובדים הסוציאליים

(עדכון) - השרים הסכימו כי יש מקום לשיפור תנאי העבודה של העובדים הסוציאליים וקבעו לשוב ולבהיפגש ולדון בסוגייה בימים הקרובים ■ "השלכות השביתה יכולות להיות קשות"

על רקע הודעת איגוד העובדים הסוציאליים על שביתה מתוכננת החל מיום ראשון הקרוב, שר האוצר, יובל שטייניץ ושר הרוחה, משה כחלון, נועדו הערב וודנו בסוגיית שכר העובדים הסוציאליים. הפגישה התקיימה בארבע עיניים ונערכה קרוב לשעה בכנסת במטרה למצוא פתרון הולם לדרישות הצדדים. השרים הסכימו כי יש מקום לשיפור תנאי העבודה של העובדים הסוציאליים וקבעו לשוב ולהיפגש ולדון בסוגייה בימים הקרובים.

מוקדם יותר, אמר כחלון: "אני מגבה את דרישתם של העובדים הסוציאליים לשינוי בשכרם ותנאי העסקתם. הם עומדים בחזית המאבק החברתי ומתמודדים עם המצוקות הקשות ביותר. במדינה בה כל משפחה חמישית נזקקת לשירותי רווחה, לא סביר שהעובדים הסוציאליים לא יקבלו את התגמול הראוי להם. השלכות השביתה יכולות להיות קשות. אנחנו עושים מאמץ מירבי כדי למנוע את השבתת מערכת השירותים החברתיים ולהשיג פתרון בהקדם".

מוקדם יותר היום דווח, כי איגוד העובדים הסוציאליים יפתח ביום ראשון בשביתה ללא הגבלת זמן, זאת לאחר חצי שנה של מגעים בין האיגוד למשרד האוצר על הסכם שכר קיבוצי חדש שהגיע למבוי סתום - כך דווח בגלי צה"ל.

השביתה צפויה לכלול עשרת אלפים עובדים במגזר הציבורי ותגרום לשיבושים גם בבתי המשפט, בתי החולים והוועדות להפסקת הריון. בנוסף, קציני נוער למבוגרים לא יגישו תסקירים לבתי המשפט, מה שישכול להביא לשחרור עבריינים, מרכזי קשר לעריכת מפגשים בין הורים גרושים לילדים לא יפעלו. נציין כי כל משפחה רביעית בישראל מטופלת על-ידי עובד סוציאלי. יושב-ראש ההסתדרות, עופר עיני, הביע תמיכה בעובדים ובמאבקם.

הסכם השכר הקיבוצי האחרון עם העובדים הסוציאליים נחתם לפני 17 שנה, גם הוא לאחר שביתה ארוכה. העובדים הסוציאליים דרשו מראשיהם את השביתה כדי להביא לשינוי משמעותי בענף.

"יש לתקן העוול שנגרם לנו", אמר יושב ראש איגוד העובדים הסוציאליים איציק פרי בראיון בגל"צ. "במשך 17 שנה לא יצאו העובדים ולו למאבק שכר אחד. הגענו למצב שהשכר שלנו כל-כך נמוך שפשוט אסור לנו להמשיך לעבוד".