"נאום המלך" גרף כבר כ-250 מיליון ד'

זאת לעומת הסרט שזכה בקטגוריית הסרט הטוב ביותר בשנה שעברה - "מטען הכאב", שגרף בסך הכול 50 מיליון דולר

מלבד טריו האוסקר סרט-בימוי-תסריט, המשותף לסרט "מטען הכאב", הזוכה הגדול באוסקר בשנה שעברה, ולסרט "נאום המלך", הזוכה הטרי מליל אמש, הוא התקציב שעמו יצאו הסרטים לדרך: 15 מיליון דולר עלה סרט המלחמה של קתרין ביגלו, כאשר סכום זהה עלתה הדרמה ההיסטורית של טום הופר.

ההבדל הגדול ביניהם הוא בהכנסות: כ-50 מיליון דולר ל"מטען הכאב" (מתוכם 17 מיליון דולר בארצות-הברית) וכ-250 מיליון דולר ל"נאום המלך" (מתוכם 114.5 מיליון דולר בארצות-הברית), וידו עוד נטויה, שכן הסרט עדיין מציג. מבחינת מפיקי "מטען הכאב", ההכנסות כמובן שאינן מספקות, והסיבה לכך נעוצה בעיקר בתזמון ההפצה. הסרט יצא לקולנוע בארצות-הברית בחודש יוני 2009, וירד כעבור חודש, כשהוא צובר הכנסות של 17 מיליון דולר. לא רע עבור סרט מלחמה נטול כוכבים, רע מאוד עבור סרט גורף אוסקרים שאף עקף את "אווטאר", שובר הקופות הגדול.

אלא ש"מטען הכאב" ירד מהאקרנים כשמונה חודשים לפני טקס האוסקר (ברחבי העולם עוד הציג למשך חודשיים נוספים), ובשל העובדה שאין הקרנות חוזרות, נאלצו מפיקי הסרט להסתפק בסך ההכנסות שנצברו עד לפני הטקס.

לעומת זאת, "נאום המלך" עלה בבתי הקולנוע בארצות-הברית במהלך נובמבר. לישראל הגיע החודש (פברואר). לכל הדעות זמן טוב, מה גם שמדובר בז'אנר מסחרי אהוד - דרמה היסטורית על הממלכה הבריטית, בכיכובם של שחקנים מושכי קהל (קולין פירת', הלנה בונהם קרטר, ג'פרי ראש) שמשתכרים יחסית מעט. נראה כי מפיקי "מטען הכאב" ידעו מתי כדאי להפיץ סרט כדי לעשות כסף מהאוסקר (לכל המאוחר, ועל-פי כללי האוסקר בחודש דצמבר), אולם בספורט, כמו בקולנוע, קשה לחזות מראש ניצחונות.