אשראי נדיב: 292 אלף שקל בחודש למנכ"ל ישראכרט קוטלר

עלות שכר זו אינה כוללת את ההטבה הגלומה באופציות למניות שקיבל - ששויין 7.5 מיליון שקל ■ בשקלול הטבת האופציות עמדה עלות השכר של קוטלר על 502 אלף שקל בחודש

התוצאות הכספיות של חברות כרטיסי האשראי והבנקים הקטנים ממשיכות לזלוג לתקשורת בקצב איטי, ועימן נתוני עלויות השכר של בכיריהן. דב קוטלר, מנכ"ל ישראכרט (מקבוצת הפועלים ), השתכר אשתקד 292 אלף שקל בחודש. עלות זו לא כוללת את ההטבה הגלומה באופציות למניות שקיבל קוטלר, אשר שווייה עמד אשתקד על 2.5 מיליון שקל.

בשקלול הטבה זו עמדה עלות השכר של קוטלר על 502 אלף שקל בחודש, ומיקמה אותו במקום השני בדירוג "ליגת העל" של "גלובס" (30 מקבלי השכר הגבוה ביותר). אפי רוזנהויז, מנכ"ל שופרסל, עדיין מדורג במקום הראשון ברשימה.

לפי הסכם ההעסקה של קוטלר, הוקצו לו 7,404 כתבי אופציה בלתי סחירים, הניתנים למימוש למניות רגילות של החברה לפי מחיר מימוש של 34.1 שקל לכל אופציה. לפי הערכה חיצונית שהזמינה ישראכרט, שווי האופציות הוא 7.545 מיליון שקל, ומכיוון שהחברה (כפי שהסברנו בעבר) מכירה בשווי זה כהוצאה על פני תקופת ההבשלה של האופציות (שלוש שנים במקרה דנן), הכירה ישראכרט אשתקד בשליש מהשווי לעיל כהוצאה. שני שלישים מאופציות אלו כבר הבשילו, והשליש האחרון יבשיל שנה מהיום. קוטלר יוכל לממש את האופציות עד חלוף ארבע שנים ממועד הקצאתן.

בכירי בנק אגוד בעשירייה

לעשירייה הראשונה של "ליגת העל" נכנסו גם יו"ר בנק אגוד, זאב אבלס, וחיים פרייליכמן המנכ"ל. במקרה של השניים ושאר בכירי הבנק, עלות השכר אינה כוללת מרכיב אקוויטי. עלות השכר החודשית של אבלס עמדה אשתקד על 354 אלף שקל, ואילו עלות שכרו של פרייליכמן עמדה על 335 אלף שקל בחודש.

ונסיים באחת מחברות הביומד המקומיות. עלות השכר של אלכס קוזאק, מנכ"ל די פארם, עמדה אשתקד על 2.1 מיליון שקל, או 175 אלף שקל בחודש. עלות זו כללה שווי הטבה באקוויטי של 930 אלף שקל, והיא דירגה את קוזאק במקום מספר 23 בדירוג "ליגת העל".

די פארם מפתחת תרופות המיועדות לטיפול במחלות של מערכת העצבים המרכזית, ותרופת הדגל שלה מיועדת לטיפול בשבץ מוחי איסכמי. החברה נסחרת לפי שווי של 388 מיליון שקל, לאחר שמנייתה עלתה מתחילת השנה בשיעור של 10%.