בריינסטורם סל גייסה 13 מיליון שקל ממשקיעים פרטיים ומוסדיים

ההנפקה, לפי שווי של 36 מיליון דולר - בדיסקאונט של 29% על מחיר המניה עם סגירת המסחר בוול סטריט ביום שישי

חברת בריינסטורם , הנסחרת בבורסה שמעבר לדלפק בנאסד"ק לפי שווי של 36 מיליון דולר, גייסה 13 מיליון שקל ממשקיעים פרטיים ומוסדיים.

ההנפקה בוצעה במחיר של 28 סנט למניה, דיסקאונט של 29% על מחיר המניה עם סגירת המסחר בוול סטריט ביום שישי. כמו-כן, ניתנה אופציה במחיר מימוש של 50 סנט למשך שנתיים, ביחס של חצי אופציה למניה.

המחיר בגיוס הוא ממוצע של מחיר המניה ב-30 הימים שקדמו לו. הסכום יממן את פעילות החברה עד סוף שלב I/II (ניסוי יעילות ראשוני) של הניסוי במחלת ה-ALS, סוג קטלני של ניוון שרירים חשוך מרפא. היא מקווה להתחיל בניסוי כבר בימים הקרובים. את הגיוס הובילה ברק קפיטל, והוא כלל בעיקר משקיעים ישראלים, בהם מוסדיים.

בחודש האחרון חלו עליות במניה, שנבעו מדיווחי החברה כי קיבלה מה-FDA (רשות המזון והתרופות האמריקנית) הגדרת "תרופת יתום" למוצר ל-ALS. הגדרה זו מאפשרת בלעדיות בשוק למשך שבע שנים לתרופות למחלות נדירות וחשוכות מרפא, גם אם הפטנט על תרופות אלה פג, וכן מעניקה כמה קיצורי דרך בתהליכים הרגולטוריים מול ה-FDA. כיום יש בשוק רק תרופה אחת ל-ALS, אשר מאריכה את חיי החולים בחודשים ספורים ואינה מרפאת.

רק מעט ידוע על מנגנון הפעולה של מחלת ה-ALS ולכן בריינסטורם מהמרת כשהיא בוחרת במחלה זו כמבחן הראשון לטכנולוגיה שלה. מצד שני, בשל היעדר פתרונות אחרים, ה-FDA מאשר כניסה מהירה יחסית לניסויים קליניים.

בריינסטורם מפתחת טיפולים מבוססי תאי גזע למחלות של מערכת העצבים המרכזית. היא מפתחת גם טיפול לפרקינסון, הנמצא בשלב הניסויים בבעלי חיים.