אנדרה דהן ל"גלובס": "הדבר הכי כואב זה המימד האנושי"

מנכ"ל קומברס מספר בראיון ל"גלובס" על הסיבות שהובילו אותו לעזוב את התפקיד אחרי 4 שנים: "ראיתי שהדברים מתבצעים נכון והחברה מבריאה, והגעתי למסקנה שזה הדבר הנכון"

"כשאני מסתכל עד הדברים שהתמודדתי איתם, אולי הדבר הכואב ביותר זה המימד האנושי", כך אומר היום (ב') בראיון ל"גלובס", אנדרה דהן, מנכ"ל קומברס , שהודיע היום על פרישתו מהתפקיד. מעט אחרי ההודעה, דהן מדבר על הסיבות שהביאו אותו לקבל את ההחלטה: "ראיתי שהדברים מתבצעים נכון והחברה מבריאה, והגעתי למסקנה שזה הדבר הנכון לעשות".

"ראיתי את הכותרות על הפיטורים. כשאני מסתכל על הדברים שהתמודדתי איתם, אולי הדבר הכואב ביותר זה המימד האנושי. האנשים הם המנוע של החברה, אפשר לבנות מוצרים, אבל אם אין לך אנשים זה לא עוזר. עשיתי חשבון נפש בשבועות האחרונים - אם הייתי צריך לשנות החלטות חשובות שעשיתי, והיום עדיין לא הייתי פועל אחרת, למרות שזה קשה ונאלצנו להיפרד מאנשים טובים".

לדבריו, "קשה למנכ"לים למצוא את הנקודה הנכונה לעזוב, התלבטתי מספר שבועות, אבל רק לאחרונה קיבלתי את ההחלטה לעזוב, אחרי שראיתי שהדברים מתבצעים נכון והחברה מבריאה, והגעתי למסקנה שזה הדבר הנכון לעשות".

דהן מפרט איזה תהליכים בחברה הביאו אותו לפרוש כעת מניהול החברה. "אנחנו כרגע עובדים על הגשת הדוחות הפיננסים האחרונים, ולא מדובר עכשיו על תיקון דו"חות עבר, ולכן זה עניין של מספר שבועות. בנוסף עברנו את שנת 2010 בה פתרנו את בעיית הנזילות שנקלענו אליה, ופתרנו אותה לא רק על-ידי מכירת נכסים, אלא גם דרך שיפור בחברה, והבאנו לכך שהעסק מתאושש ויוצר מזומנים. הדבר השלישי, למרות כל הצרות של החברה לא איבדנו את העשתונות שלנו, התרכזנו בתוכנית אסטרטגית לעתיד ובנינו הנהלה חדשה שמאופיינת במנהלים ישראלים. פרט לפיטורים, אני מרגיש שאני משאיר חברה במצב טוב".

* אתה לא רוצה להישאר ולממש את התוכנית?

"אני הארכיטקט של התוכנית הזו וודאי שהייתי רוצה לראות את המימוש, אבל בניתי הנהלה חדשה וזו תוכנית חדשה, ואני מרגיש שזה הזמן הנכון לעזוב. עברנו זמנים מאוד מאתגרים בשנים האחרונות, ואני שלם עם ההחלטה. ברגע שהלב הגיע למסקנה מסויימת, קשה לשכנע את הראש".

* מה אתה הולך לעשות עכשיו?

"קודם כל אני הולך לנקות את הראש, אני רוצה לקחת טיים אאוט, להתרכז בדברים אחרים ולצפות על קומברס מהצד. חשוב לי שקומברס תצליח ואין לי ספק שזה יקרה, זו חברה שמונעת על-ידי אנשים חזקים מאוד".

כזכור, אנדרה דהן הודיע היום במפתיע כי הוא עוזב את התפקיד אחרי 4 שנים בתפקיד מנכ"ל קומברס. דהן אמר עם ההודעה, כי "זה הזמן הנכון לזוז הצידה ולתת להנהגה חדשה לקחת את החברה לשלב הבא". במקומו של דהן צפוי להתמנות לתפקיד האמריקני צ'רלס בורדיק.