מניית היום: מזנקת 7.6% בעקבות תוצאות חיוביות בניסוי

בריינסויי מדווחת על הצלחה בטיפול בפרקינסון: "הטיפול נמצא יעיל ובטוח ומביא לשיפור משמעותי בתפקוד המוטורי של חולי פרקינסון" ■ עוזי סופר: "יום בשורה לחולי הפרקינסון"

בריינסוויי , העוסקת בפיתוח מכשור רפואי, מדווחת היום (ג') על הצלחה בניסוי לטיפול במחלת הפרקינסון, מהחברה נמסר כי לאחר ניתוח וסיכום תוצאות מחקר השפעת טיפול ב- deep TMS על מחלת פרקינסון, "הטיפול נמצא יעיל ובטוח ומביא לשיפור משמעותי בתפקוד המוטורי של חולי פרקינסון". הניסוי נערך ע"י חוקרים מהמרכז הרפואי "שיבא" בתל השומר, בראשות ד"ר אורן כהן.

מדובר בטיפול rTMS deep באמצעות סליל ה- H-Coil שפותח בחברה על הקורטקס הפרה-פרונטאלי והמוטורי, מטרת המחקרים הייתה לבחון מה הם הפרמטרים הטובים ביותר לטיפול בחולי פרקינסון באמצעות deep rTMS. לצורך כך, בוצעו שלושה מחקרים בקבוצות שונות של חולי פרקינסון במהלך השנתיים האחרונות.

עוזי סופר מנכ"ל חברת בריינסווי אמר היום "זה היה מחקר ארוך ואנו התעקשנו לחפש את הפרמטרים המתאימים והאופטימאליים לטיפול באוכלוסייה זו. זה ללא ספק יום בשורה לחולי הפרקינסון, אשר יוכלו לקבלת טיפול לא פולשני למחלתם, טיפול שאנו מקווים שיאושר בעתיד". עוד הוסיף "תוצאות האלה יספיקו לקבלת אישור CE באירופה וכמובן נמשיך במהירות לעריכת מולטי סנטר ולאישור ה-FDA".

במחקרים אלה השתתפו בסך הכל 47 מטופלים הסובלים ממחלת הפרקינסון. החולים בקבוצות השונות קיבלו 12 טיפולים במהלך תקופה של 30 יום. השפעת הטיפולים על הנבדקים נבחנה בימים 1, 10, 30 ו- 60 וכללה שימוש בבדיקות מקובלות להערכת התפקוד המוטורי של חולי פרקינסון.