גו אקטיב: אפליקציית אייפון חדשה לאימון במכוני כושר

האפליקציה תאפשר לקבל מידע על פעילות אירובית של המתאמן, כגון מרחק ההליכה על מכשיר ריצה וההוצאה הקלורית מהפעילות, כמו גם מידע על אימונים המתבצעים במכשירי הכושר במכון

קטגוריית הספורט בתחום הטלפונים החכמים נחשבת למעניינת מאוד, מכיוון שהיא מצליחה למשוך אליה כל הזמן יותר ויותר משתמשים. הסיבה פשוטה: הטלפון הסלולרי, שממילא מלווה את המתאמנים בעת ריצות לצורך האזנה למוזיקה, משמש גם כמכשיר היודע למדוד את מרחק הריצה, הקלוריות ובמקרים מסוימים אפילו את הדופק.

אולם בעוד שבתחום הריצה לא קשה למצוא אפליקציה ייעודית, דווקא בקטגוריית האימונים לחדרי כושר הדבר לא נפוץ.

רשת מכוני הכושר גו אקטיב תשיק בעוד כשבועיים אפליקציה ייחודית על שמה למכשירי האייפון. האפליקציה, שתינתן להורדה ללא עלות ובלי קשר למועדון הכושר אליו מנוי המשתמש, תאפשר לקבל מידע על פעילות אירובית של המתאמן, כמו מרחק ההליכה על מכשיר ריצה וההוצאה הקלורית מהפעילות.

המידע מתקבל באמצעות חיישן התנועה שבתוך הטלפון. בחברה מייעדים את השימוש בתוכנה למכשירי ריצה בתוך מכוני כושר, למרות שניתן להשתמש בתוכנה גם להליכה בשטח הפתוח.

בגו אקטיב טוענים כי 3 חודשי האימון הראשונים הינם קריטיים בכדי לגרום למתאמן להתמיד באופן קבוע באימונים שלו. המינון המינימלי המומלץ לטענתם הינו 7 אימונים בחודש ו-21 אימונים ב-3 החודשים הללו.

האפליקציה בודקת את תדירות ההגעה למועדונים על-ידי חיישן ה-GPS שבטלפון ומתמרצת את המנוי להגיע באמצעות הודעות אוטומוטיות, במקרה שהוא לא פקד את המועדון מספיק פעמים. אם הגיע 21 פעמים, הוא מקבל שובר בונוס למימוש בחנות המועדון.

מה מותר לי לאכול היום?

מלבד קטגוריית הריצה, התוכנה מאפשרת לקבל גם מידע על אימונים המתבצעים באמצעות מכשירי כושר, כאשר היא מציגה סרטוני וידיאו קצרים המראים כיצד לבצע את התרגיל וגם להציע מכשיר חלופי, למקרה שזה עמוס.

מדובר בעצם בשדרוג לדף האימונים אותו מספק בדרך כלל מכון הכושר על נייר, מבלי שהמתאמן תמיד יודע לאיזה מכשיר התכוון המאמן וכיצד לבצע אותו.

יכולת אחרת של האפליקציה היא בתחום התזונה. המשתמש יכול להזין את סוג המזון שהוא אכל באמצעות ממשק פנימי ולדעת כמה קלוריות הוא צרך באותו רגע. התוכנה מראה כל הזמן באחוזים את כמות הקלוריות שנשארה למתאמן לאכול באותו היום. האפליקציה עושה חישוב של כמות הקלוריות שנכנסה לצד זו שנשרפה באמצעות אימונים, כך שמתקבל מאזן קלורי יומי או שבועי.

מעבר לשימושים האלה, גו אקטיב שילבה באפליקציה גם נגן מוזיקה, המאפשר להגדיר שירים לפי הקצב שלהם, למשל מהיר, כך שהמשתמש יכול להתאים את השירים לסוג הפעילות.

את האפליקציה פיתחה חברת Customind, שפיתחה את האפליקציה של חדשות ערוץ 2, והושקעו בה 100 אלף דולר. בגו אקטיב מציעים את האפליקציה בחינם, מכיוון שהם מבצעים איתה מיתוג של הרשת.

כמו כן, לתוכנה יש כאן אפשרות לבצע מעקב על כמות הפעמים שהמתאמן הגיע לסניף של הרשת, מה שעוזר להפוך את המתאמנים למתמידים שלא ינטשו אותה. יכולת המעקב נעשית באופן יזום על-ידי המשתמש, בכל פעם שהוא מגיע לסניף בו הוא מנוי.