האיחוד האירופי מעלה את תחזית הצמיחה ל-1.6% ב-2011

בדוח שפירסם האיחוד האירופי נכתב: "למרות הרגיעה בשווקים המקומיים, טרם הגענו לנורמליזציה" ■ לפי התחזיות החדשות, ממוצע האינפלציה במהלך השנה יגיע ל-2.2%

למרות משבר החובות בגוש האירו, האיחוד האירופי העלה היום (ג') את תחזית הצמיחה ל-1.6% בשנת 2011. מדובר בעלייה של 0.1% לעומת התחזית הקודמת. אך אליה וקוץ בה, לצד העלאת תחזית הצמיחה, האיחוד גם מעלה את תחזית האינפלציה ל-2.2% ב-2011, לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 1.8%.

הסיבה לעלייה באינפלציה היא הזינוק במחירי הנפט והסחורות בעולם. "בזמן שהייצוא ימשיך לתמוך בצמיחה, הביקושים המקומיים יעלו מנגד, דבר שימתן את ההשפעה החיובית של הייצוא", מסר אולי רהן, הנציב לנושאים כלכליים ומוניטאריים באיחוד האירופי. "למרות הרגיעה בשווקים המקומיים, טרם הגענו לנורמליזציה".

כלכלת אירופה תופסת תאוצה לאחר צמיחה מתונה מהצפוי ברבעון הרביעי של 2010. החברות בגוש מגדילות את התפוקה ושוכרות עובדים חדשים על מנת לעמוד בקצב ההזמנות. גם הצרכנים אופטימים יותר למרות שהממשלות מרחיבות את הקיצוצים בתקציביהן. נזכיר, כי מתן השירותים והייצור בגוש האירו גדל בחודש ינואר בקצב המהיר ביותר מזה 4 שנים.

"אם מסתכלים על ההזמנות, על הסחר העולמי ועל ההזמנות באוויר ובים, כלכלת הליבה באירופה מחלימה מהמשבר", אמר מרטין ואן-וליאט, כלכלן בחברת ING Groep NV. "עם זאת, העליות במחירי הנפט ועלייה בשיעור האינפלציה יביאו להחלשת כוח הצריכה הפרטית; זה לוקח אחורה את הצמיחה".

נזכיר, כי מחיר חבית נפט קפץ ב-15% מאז אמצע פברואר. האינפלציה בגוש האירו עלתה ל-2.4% בפברואר לעומת 2.3% בינואר, למרות שלפי הערכות הבנק המרכזי באירופה הציב לעצמו כיעד ששיעור האינפלציה לא יעלה מעל ל-2%.