בארנס אנד נובל תרענן את המותג בהשקעה של 40 מיליון דולר

במסגרת זו רשת חנויות הספרים החליפה גם את משרד הפרסום שלה ■ חלק ניכר מהריענון יכלול שיווק אינטנסיבי של ספרים דיגיטליים

רשת חנויות הספרים בארנס אנד נובל שוכרת את שירותיה של סוכנות קריאייטיב חדשה - Mullen. זאת במסגרת תוכנית לריענון המותג שלה ומתן מראה חדש לחניותיה בהשקעה של 40 מיליון דולר. Mullen מחליפה את Omnicom Group's Merkley & Partners.

החלפת משרד הפרסום מגיעה ברגע קריטי מבחינתה של בארנס אנד נובל, שנאבקת להישאר רלוונטית בעולם בו הספרים הפיזיים מתמודדים עם תחרות גוברת מצד הספרים האלקטרוניים.

יש לציין כי בשבוע שעבר הכריזה רשת הספרים השנייה בגודלה בארה"ב, בורדרס, על בקשה לפשיטת-רגל.

לאחרונה דיווחה בארנס אנד נובל על התוצאות הפיננסיות שלה, שלימדו על עלייה של 7% במכירות ברבעון שהסתיים ב-29 בינואר, בדרך להיקף מכירות כולל של 2.3 מיליארד דולר. מנגד, הרווחיות צנחה ל-60.6 מיליון דולר, בהשוואה ל-80.4 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה.

המהלך הנוכחי מבשר על עלייה דרמטית בהשקעה הכספית מצד החברה במאמצי השיווק, שהרי ב-2010 היא השקיעה באפיק זה כ-30.6 מיליון דולר בלבד.

מנכ"ל בארנס אנד נובל, ויליאם לינץ', אמר כי "בעידן הדיגיטלי עסקי ה-e-content שלנו ממשיכים לטפס, כאשר עתה אנו מוכרים ספרים דיגיטליים ברשת בכמות כפולה ממה שאנו מוכרים ספרים פיזיים באתר החברה". ע

וד נמסר כי החברה תשקיע רבות בשיווק הקורא האלקטרוני שלה, NOOK, ובמאמץ להיאבק במובילת השוק - אמזון.