בוקסי הישראלית גייסה 16.5 מיליון דולר בהובלת פיטנגו

‎‎בוקסי, שפיתחה תוכנה המשמשת כמדיה-סנטר, גייסה עד היום 26.5 מיליון דולר ■ הכסף שגויס יסייע לחברה לחדד את האיום שלה על תעשיית הטלוויזיה המסורתית

‎‎זריקת עידוד משמעותית לסטארט-אפ הישראלי ‏Boxee‏: החברה השלימה היום (ג') סבב גיוס שלישי בהיקף של 16.5 מיליון דולר, בהובלת קרן ההון סיכון פיטנגו ובשיתוף ‏Softbank‏. בסבב השתתפו גם המשקיעות הקיימות - ג'נרל קטליסט, ספארק קפיטל ו-‏Union Square‏ ונצ'רס.

כעת, מגיע סך גיוסי החברה, המפתחת תוכנת מדיה-סנטר המבוססת על קוד פתוח, ל-26.5 מיליון דולר.

אבנר רונן, מייסד ומנכ"ל בוקסי, אמר כי: "כעת, אנחנו שמחים על כך שנוכל להמשיך ולשפר את בוקסי עבור המשתמשים".

את בוקסי הקימו ב-2007 רונן, תום סלע, עידן כהן, גדעון קזין ורועי וולקן, והיא מפתחת תוכנה שמאפשרת למשתמשים לשלוט בתוכני המדיה שמאוחסנים במחשב האישי שלהם או במרחב האינטרנט, ולהביא אותם לטלוויזיה. בנוסף, התוכנה מאפשרת להתממשק לשירותים חברתיים, כגון טוויטר, בניסיון ליצור חוויית צריכת תוכן שיתופית.

1.5 מיליון משתמשים

את התוכנה של בוקסי ניתן להוריד בחינם למחשב האישי, לנגני בלו-ריי ולקונסולות משחקים, אבל היא גם נמכרת משולבת בתוך ממיר ממותג בשם ‏Boxee Box‏, שמחירו הוא על 199 דולר. מאחורי הייצור וההפצה של הממיר עומדת החברה הטייוואנית ‏D-Link‏. על שותפי התוכן של בוקסי נמנים גם פנדורה, נטפליקס, ‏Vudu‏ ותוכן ספורט מ-‏NHL‏.

עד כה צברה בוקסי 1.5 מיליון משתמשים, והיא מעוררת עניין רב בבלוגוספירה הטכנולוגית. היא נהנית מפרופיל גבוה בסצנת האינטרנט העולמית, בעיקר בשל העובדה שהתוכנה שהיא מפתחת נתפסת כ-‏Disruptive‏ - כלומר, מוצר שמאיים לשבש את האופן שבו פועל הענף.

בוקסי מאיימת על תעשיית הטלוויזיה המסורתית, שנשענת על הכנסות ממנויים של משתמשי חברות הכבלים, משום שהיא מציעה לצופה הרגל צריכת תוכן חדש התואם יותר את העידן הדיגיטלי. המוצר שלה מאפשר נגישות חינמית לכל התכנים שנמצאים ברשת האינטרנט, וחברות הכבלים חוששות - ובצדק - מכך שיותר ויותר משתמשים יבחרו להתנתק מהכבלים ולחבר בין הטלוויזיה למחשב.

ההון החדש שגייסה החברה יסייעו בגיוס עובדים, שיפור המוצר והרחבת שיתופי הפעולה עם ספקיות התוכן, על מנת להתחרות במוצרים של ענקיות אחרות - כמו גוגל ‏TV‏ ואפל ‏TV‏.