רוצה להשביח את החברה: פתאל דוחה את הנפקת המלונות

הנפקת רשת מלונות פתאל תוכננה להתבצע על בסיס דוחות 2010 לפי שווי של כמיליארד שקל ■ נמוכים הסיכויים שפתאל יקיים את ההנפקה במהלך 2011

דוד פתאל נסוג לפי שעה מתוכנית ההנפקה של חברת המלונות שבשליטתו. ל"גלובס" נודע כי הרקע לדחיית ההנפקה הצפויה הוא רצונו של פתאל לסיים תהליכי הטמעה ושיפור בחברה טרם הנפקתה. הנפקת רשת מלונות פתאל תוכננה להתבצע על בסיס דוחות 2010, לפי שווי של כמיליארד שקל. לפי הערכות, נמוכים הסיכויים שפתאל יקיים את ההנפקה במהלך 2011.

בעלת מניות נוספת ברשת המלונות של פתאל היא קבוצת הביטוח מגדל, המחזיקה ב-19% מהמניות, לאחר שני סבבי השקעה שנעשו בשנים האחרונות לפי שווי של 630-730 מיליון שקל.

רשת המלונות של פתאל הוקמה לפני כ-13 שנה כחברת ניהול של מלונות, אולם את הצעד המשמעותי הראשון שלה כבעלת נכסים היא עשתה ב-2005 עם רכישת מלון נירוונה בים המלח. את אבן הדרך המשמעותית שלה, שהפכה אותה לקבוצת המלונאות הגדולה בישראל עם המותגים מרידיאן, מג'יק, גולדן טוליפ, קלאב מד, הרודס ולאונרדו, ביצעה רשת פתאל בסוף 2009 עת רכשה את חברת אזורים תיירות.

זו גם הייתה הסיבה לדחייה הקודמת בתוכניות ההנפקה שתוכננו לסוף השנה שעברה, שכן התגלה קושי בהצגת התוצאות של אזורים תיירות. בשל הזמן שנדרש לבצע את ההתאמות הוחלט על דחייה לתחילת 2011, על בסיס הדוחות השנתיים של 2010, אך גם זה כאמור לא צפוי לקרות.

כיום בבעלות הרשת 29 מלונות בארץ ו-34 מלונות בחו"ל - בגרמניה, בבלגיה ובשוויץ. חלק מהמלונות בבעלות חלקית וחלקם בבעלות מלאה. לפי הערכות מחזור הפעילות של כל המלונות בארץ ובחו"ל עומד על 2.2 מיליארד שקל והרווח הנקי השנתי ל-2010 עומד על כ-100 מיליון שקל.

את הפעילות באירופה מבצע פתאל דרך קרן השקעות בתיירות שהקים לפני כמה שנים, שגייסה 100 מיליון אירו ורכשה 20 מלונות ב-330 מיליון אירו במדינות אלה. בקרן מושקעים גם יצחק תשובה דרך דלק נדל"ן שבשליטתו, מבטחים שבניהול יעל אנדורן, מנורה מבטחים שבשליטת מנחם גורביץ' וחברת דוראה שבשליטת בצלאל איגר. בקבוצת פתאל סירבו להגיב.