נתפסו במכס: 12 אלף קונכיות ו-9 צבים בסכנת הכחדה

קונכיות במשקל של כ-2.5 טונות שיובאו מהפיליפינים וצבים שמקורם במרוקו נתפסו בבתי המכס חיפה ואשדוד, במסגרת מבצע GAPIN שנערך ע"י רשות המסים בשיתוף האינטרפול והאו"ם

‎‎כ-12 אלף קונכיות ו-9 צבים, שערכם הכספי נאמד במאות אלפי שקלים, נתפסו במכס במסגרת מבצע אכיפה בינלאומי להגנה על בעלי חיים בסכנת הכחדה - כך מדווחת היום (ד') רשות המסים. הקונכיות, שמשקלן כ-2.5 טונות, הובאו מהפיליפינים, והצבים מקורם במרוקו.

החיות נתפסו בבתי המכס חיפה ואשדוד במסגרת מבצע‏GAPIN ‎‏ שהתקיים בשיתוף האינטרפול והאו"ם, ושותפות לו מלבד רשות המסים גם רשות הטבע והגנים והשירות הווטרינרי של משרד החקלאות.

‏לפי דיווחי הרשות, הקונכיות נתפסו בעזרת סימנים מחשידים שהוזנו למערכת הערכת הסיכונים במינהל המכס. הצבים נתפסו באשדוד במכולה שהגיעה ממרוקו. הם מוגדרים חיה מוגנת בהתאם לאמנה הבינלאומית להגנה על בעלי חיים.

הקונכיות והצבים הועברו לאחר תפיסתם להמשך טיפול של פקחי האכיפה של רשות הטבע והגנים, אשר מגבשים כתבי אישום נגד החשודים בהברחתם.

מטרת מבצע ‏GAPIN‏, שהנו חלק מאכיפת אמנת וושינגטון, היא להסדיר את הסחר בערכי טבע הנמצאים בסכנת הכחדה. בנספחי האמנה רשומים מאות מינים של בעלי חיים שהסחר בהם אסור או מוגבל.

המבצע הבינלאומי התמקד בסחר הלא חוקי בקופי אדם כמו גורילות, שימפנזים וקופי הבונובו וכן בשנהבי פילים וקרני קרנפים.