כשהילד חולם: אולי בראון היה "באקסטזה" כששמע שיופיע בישראל

ילד הפלא של הבלוז הבריטי, שיופיע במוצאי שבת בתל-אביב, מספר בראיון מיוחד ל"גלובס": "לא נכנסתי לעסקי המוזיקה לעשות קריירה ולמכור מיליוני עותקים"

"לא הייתי קשור ישירות להחלטה להגיע לישראל, הייתה פנייה לסוכנות המטפלת בהופעות שלי והכול נסגר מולם, אבל אני מודה שהייתי באקסטזה כששמעתי על זה", כך אומר הגיטריסט, זמר, יוצר אולי בראון, ילד הפלא הלוהט של הבלוז הבריטי, לקראת בואו הקרוב להופעה אחת במועדון רידינג 3.

בראון, 20, הוא מתופעות הטבע שתפסו את בורא עולם ביום טוב וגרפו את כל הקופה. בגיל 13 החל ללמוד נגינה בגיטרה, ושנתיים מאוחר יותר כבר הוזמן לנסוע לארצות הברית להשתתף בסיבוב הופעות של הרכב הבלוז הוותיק "Blinddog smokin'". בגיל 18 הוחתם בלייבל הגרמני Ruf records אחרי שהבעלים, תומס רוף, טס במיוחד לבריטניה לצפות בו. עוד באותה שנה הוציא אלבום בכורה עטור שבחים בשם "Open road". שנה מאוחר יותר הקליט אלבום בהופעה, העלה אותו בחינם לאינטרנט, ורשם 1.3 מיליון הורדות בשלושה שבועות. הישג חסר תקדים לאמן בלוז. לפני כמה חודשים יצא אלבומו השני, "Heads I win - Tails You loose", בהפקתו המוזיקלית של מייק ורנון (אריק קלפטון, "פליטווד מק", ג'ון מאייל). האלבום זיכה את בראון בפרסי זמר הבלוז הטוב ביותר והאמן הצעיר של השנה בטקס פרסי הבלוז הבריטי האחרון. בנוסף לשמו ההולך לפניו כגיטריסט וירטואוז, כאשר החל לשיר ולכתוב בעצמו התברר שהוא ניחן בקול של זמר נשמה מבטן ומלידה, מה גם שהמוזיקה האנרגטית-מחוספסת שלו מושפעת בעיקר מגיבורי גיטרה דוגמת אלווין איילי, פיטר גרין וכמובן ג'ימי הנדריקס הנערץ עליו. גם פני המלאך הממוסגרות ברעמת תלתלים פוטוגנית לא הזיקו למניותיו העולות.

התשוקה והרגש בחזית

"לא הבנתי מה זה בלוז כשהתחלתי לנגן", הוא מודה בראיון טלפוני מיוחד לגלובס, "חשבתי שמגניב לנגן סולואים ארוכים ובמוזיקה הזו יש הרבה כאלה. רק אחרי שהיכרתי את קרל גוסטבסון הבנתי מה אני צריך לעשות. הוא לימד אותי כל מה שאני יודע. איך לעמוד על במה, איך להגיש שיר, איך להתחבר למילים. זה היה בית הספר הכי טוב שיכולתי לחלום עליו בגיל 15".

- נדמה שהכול קורה לך מהר מאד. יש רגעים בהם אתה מרגיש אובדן שליטה?

"אני כל-כך נהנה שלא אכפת לי משום דבר. לנגן בלוז זה אומר בעיקר להופיע, ואת זה אני עושה כל הזמן. כל עוד קהל מקבל אותי בחום ובפרגון כאלה אני בשליטה מלאה. אם כבר מחמיא לי שאני מצליח לגעת ככה באנשים".

- הופעת לצד כמה מנגני הבלוז המובילים בעולם. איזה מפגש ריגש אותך במיוחד?

"עם ג'ון מאייל. הוא בן 78 ועדיין מקליט ומופיע, וכאשר ניגנתי איתו התרגשתי כל-כך שהאירוע פשוט נמחק לי מהזיכרון. אם לא היה תיעוד מצולם של ההופעה, ויכולתי לראות ולשמוע את שנינו ביחד, לא הייתי משתכנע שזה באמת קרה".

- אתה חי בעידן שבו עבור רוב בני ה-20 ומטה Guitar hero זה משחק וידיאו. מפתה אותך להרחיב את קהל היעד שלך באמצעות שילוב אלמנטים של פופ ורוק עכשוויים?

"סביר שארצה לשלב אלמנטים מוזיקליים נוספים בשירים שלי בעתיד. כמוזיקאי אני רוצה להתנסות תמיד ברעיונות חדשים, אבל הבסיס של בלוז הגיטרה-בס-תופים הכי מתאים לי. אני אוהב את הצליל השורשי המשאיר את התשוקה והרגש בחזית שם הם צריכים להיות. לא נכנסתי לעסקי המוזיקה לעשות קריירה ולמכור מיליוני עותקים. אני אוהב לנגן ולהופיע. כל עוד יש לי את זה אין לי סיבה להתפשר רק כדי להגיע לקהלים גדולים יותר".

אולי בראון יופיע במועדון רידינג 3 בנמל תל אביב במוצ"ש ה-5 במרץ ב-22:00, ויארח את הגיטריסט הישראלי אבי סינגולדה