יובל שטייניץ: "אישור מסקנות ששינסקי היה יום חג עבורי"

שר האוצר: "אפילו נציג של נובל אנרג'י הודה שגיבוש המלצות ששינסקי היה מקצועי יותר ממה שראה במדינות אחרות - וזו תעודת כבוד"

גדעון תדמור, מנכ"ל דלק אנרגיה, מעריך כי ישנו "סיכוי טוב" למצוא תגליות גז נוספות בים התיכון, ומל חופי ישראל. תדמור נשא דברים בוועידת האנרגיה של המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה, בשיתוף "כלכליסט", וקרא לבאי הוועידה "לשלב ידיים ולשרטט יחד את החזון של הגז הטבעי בישראל. ישראל ידועה כמדינה אנרגטית ואני מאמין כי זו רק ההתחלה".

תדמור הוסיף כי "אם נמשיך ונחפש יש סיכוי טוב שנמצא, ואני מקווה ששחקנים בינלאומיים יצטרפו לחגיגת העשייה בים. כל זאת נותן לנו בסיס מוצק לבחון מחדש הנחות העבודה במשק האנרגיה ולמקד את העיניים לגז טבעי".

בוועידה נשא גם דברים שר האוצר יובל שטייניץ, שפתח בהתייחסות להפיכות בעולם הערבי: "ההתרחשויות במזה"ת מעידות כמה תחום האנרגיה היה ונשאר קריטי ומרכזי בכלכלה העולמית והישראלית. כמה מדינות מדבריות רועדות ואנחנו שומעים את יו"ר הפדרל ריזרב ברננקי כבר מדבר על ההשפעות השליליות. אמנם התלות בגז ונפט לא כזו אבסולוטית אך החשיבות נשארה עצומה ומרכזית".

שר האוצר התייחס להליך אישור חוק ששינסקי, שעבר בקריאה ראשונה בכנסת, ואמר כי מדובר ב"תעודת כבוד לדמוקרטיה ישראלית".

"עדיין מוקדם לחגוג כי תהליך החקיקה עדיין לא הסתיים, אבל דבר אחד ברור - יש חשיבות עצומה להשלמה מהירה של התהליך הזה", אמר שטייניץ. "שמחתי שבאחד השימועים לאחר הגשת הדוח הסופי של ששינסקי, הופיע נציג נובל אנרג'י ואמר שאם כל ההשגות, התהליך היה מקצועי כל כך יותר ממה שראה במדינות אחרות - וזו גם תעודת כבוד".

"בסופו של דבר, אחרי התועלות הרבות מהתגליות, גם הכסף חשוב לאזרחים. לא יכול להיות שחוץ ממס חברות האזרחים לא מקבלים דבר. התקבולים שיגיעו למדינה על פני 40 שנה הקרובות הם מאות מיליארדי שקלים וזה מאוד יפה. אבל בחלוקה שנתית בין 10 ל-20 מיליארד שקל מהתגליות - זה לא סכום שיישנה את התמונה הגדולה", חזר שטייניץ על דברים שאמר פעמים רבות קודם לכן.