הנרי טייק יקים 600 חדרי מלון ברחוב הירקון בתל-אביב

‏820 חדרי מלון חדשים יוקמו בת"א בעקבות אישורן של שתי תוכניות בדיון הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ■ 600 חדרים יוקמו ע"י הנרי טייק ברחוב הירקון, ו-220 חדרים במקום תחנת המשטרה

‏820 חדרי מלון חדשים יוקמו בתל אביב בעקבות אישורן של שתי תוכניות בדיון הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב, שנערך היום. 600 חדרים יוקמו במסגרת תוכנית של איש העסקים הנרי טייק ברחוב הירקון ו-220 חדרים נוספים יוקמו במסגרת תוכנית להפיכתה של תחנת משטרת לב תל אביב ברחוב דיזנגוף למלון ולמתחם מגורים.

תוכניתה של חברת אטבליסמנט נהל, בבעלות טייק, להקמת מלון "פורום פלאס" מתייחסת להקמת שני מבנים בני 17 קומות בבור של מה שהיה פעם מלון שרתון הישן ברחוב הירקון. שני המבנים, שיכללו, כאמור, 600 חדרי מלון, ייבנו מעל קומת מסד לשירותי מלון במפלס הרחוב. מתחת למפלס הרחוב ייבנו קומת אולמות, מסעדות, בתי קפה ושטחי שירות וכן שתי קומות חניון תת-קרקעי.

כזכור, חברת אטבליסמנט של טייק אמורה גם להקים את המלון הראשון מרשת מלונות ‏Kempinski‏ בישראל בהשקעה של כ-200 מיליון שקל, במסגרת פרויקט ‏David Promenade Residences‏ (פרויקט מגדלי טיילת דוד), שהחברה מקימה בקו החוף של ת"א, ברחוב הרברט סמואל, סמוך לשגרירות ארה"ב.

ברחוב דיזנגוף אושרה תוכנית של חברת ישראל לוי נדל"ן להפיכת מבנה משטרת ישראל למלון ולמתחם דירות, כולל 220 חדרים. מבנה המשטרה הקיים הוא בן חמש קומות בין הרחובות דיזנגוף ושדרות מוצקין. למרות הצעת היזם להקים מתחם שמשלב מגורים ומלונאות החליטה הוועדה שהמתחם יכלול ברובו שימושים למלונאות ואילו הקומה העליונה בלבד תשמש למגורים.

בתוכנית זו מתוכנן מבנה אחד בשני אגפים, האחד בגובה שש קומות ואילו השני בגובה שמונה קומות. המגרש שווק על ידי מינהל מקרקעי ישראל וייעודו המקורי הוא לאדמות ממשלה.