ספר הבז': כלכלת ארה"ב מתאוששת; חברות מעלות מחירים

(עדכון) - 10 מתוך 12 מחוזות ה'פד' הציגו התרחבתות, שיפור או צמיחה מתונה ■ פ"י סקר ה-ADP: היקף המשרות החדשות במגזר הפרטי עלב ל-217 אלף ■ ביום ו': דוח התעסוקה

כשעה לפני סגירת המסחר, פורסם הערב (ד') ספר הבז' של הבנק הפדרלי שהצביע על כך שהכלכלה האמריקנית מתחזקת בזכות התאוששות בשוק העבודה המונעת על ידי גידול המכירות הקמעונאיות ועליית המחירים. "באופן כללי, הכלכלה ממשיכה להתרחב בקצב מתון עד בינוני", כתב הבנק המרכזי.

10 מתוך 12 מחוזות ה'פד', כולל סן פרנסיסקו ופילדלפיה, הציגו התרחבתות, שיפור או צמיחה מתונה. רק שיקגו דיווחה על האטה ואמרה כי "הצמיחה במדינה לא ממש חזקה כמו קודם". לפי נתוני ספר הבז', המכירות הקמעוניות בכל המחוזות עלו, אך עדיין לא בקצב המצופה בעקבות מזג האוויר בחודש האחרון. בנוסף, הייצור התעשייתי עלהבכל המחוזות, מלבד סיינט לואיס בחודש שעבר.

נציין כי נתונים אלו, המתפרסמים שבועיים לפני החלטת הריבית בארה"ב ומסייעים לועדת השוק הפתוח ולנגיד הבנק המרכזי לקבל את החלטתם ביחס לגובה הריבית.

מוקדם יותר היום באה הפתעה טובה משוק העבודה האמריקני, כאשר על פי סקר ה-ADP שפורסם לפני פתיחת המסחר, זינק מספר המשרות במגזר הפרטי בארה"ב בפברואר ב-217 אלף לעומת צפי כי ירד ל-165 אלף לעומת 189 בחודש הקודם (נתון שעודכן מעט מעלה).

מספר המועסקים במגזר השירותים גדל ב-202 אלף בעוד שלמעגל התעסוקה בסקטור היצרני התווספו 15 אלף אמריקנים.

ביום שישי הקרוב ממתינים בוול סטריט לפרסום דוח התעסוקה והאבטלה למגזר הלא חקלאי, אשר כוללים גם נתונים מהסקטור הציבורי. על פי הערכות הכלכלנים צפויים להתווסף בארה"ב 200 אלף מקומות עבודה חדשים ורמת האבטלה צפויה לעלות ל-9.1%. נזכיר כי בינואר דווח על התווספות של 36 אלף מקומות עבודה בלבד בעוד האבטלה באותו החודש נפלה ל-9%.