חשיבותה של הכיפה

נתניהו, מה עושים כדי להבטיח שלא תנחית עלינו מינויים? תפסיק למנות ללא בדיקה

אין לי היכרות מוקדמת עם יעקב עמידרור, ולא הייתה לי דעה לגבי מועמדותו לתפקיד ראש המועצה לביטחון לאומי. אבל היום (ד') יצא לי לשמוע את עמידרור ברשת ב'.

מה אגיד לכם? די בדברים שאמר, הן בראיון והן בהזדמנויות אחרות, כדי לפסול על הסף את מועמדותו. בעצם, הדברים שעמידרור מאמין בהם צריכים היו לפסול אותו מכל כהונה ציבורית, אפילו קצונה בצה"ל, לא כל שכן בדרגה הבכירה של אלוף (מיל').

הרקע לראיון הרדיופוני הוא ידיעה ראשית ב"הארץ" מהיום (ד'), בה נמסר כי בדיון על ערכי צה"ל אמר עמידרור כי "צריך להכניס כדור בראש לחייל שאינו מסתער כאשר קיבל פקודה לעשות זאת". עמידרור אמר שייתכן כי בסערת הוויכוח אמר משפט כזה, אך בוודאי שאין הוא חושב כך.

"פרסום אנטישמי"

עמידרור שלף את הנשק האולטימטיבי: "פרסום אנטישמי". למה לא אנטי-עמידרור? מה פתאום אנטישמי? מכיוון, הסביר עמידרור, שהפרסום עליו היה מלווה בציון העובדה שהוא חובש כיפה.

אתם מבינים? ביקורת על דתיים וחובשי כיפות נתפסים אצלו כאנטישמיות, כי הרי יהדות זה דתיות; לפיכך, כל מי שנוגע בהו הוא אנטי-יהודי. אלא שיש פה בעיה קטנה, שכן גם המבקר הוא יהודי, אז איך זה מתיישב?

אצל עמידרור זה מתיישב בקלות רבה מאוד. במהלך הראיון איתו הסתבר שהוא היה בשעתו בדעה כי "החילונים הם גויים דוברי עברית". (עמידרור אישר). אם כך סבור עמידרור, הרי האדם אצלו הוא אמור לעבוד, ביבי נתניהו, הוא גוי. לא יהודי. וכך גם רוב אזרחי המדינה הרואים עצמם כיהודים.

אלמנטים מסוכנים

איך מגיע אדם כזה להיות מועמד לאחת המשרות היותר רגישות אצל ראש הממשלה? האם נתניהו לא ידע על דעותיו אלה של עמידרור? ואם לא ידע - למה לא ידע? עם כל היועצים והפקידים בלשכתו, אין מי שאמור לבדוק רקע של מועמדים לתפקידים בלשכה? מינוי יואב גלנט, שגם אותו לא בדקו, מחוויר לגמרי לעומת פרשה זו.

כאן מדובר ביועץ לביטחון לאומי (בפוטנציה), המוציא לכאורה מהיהדות כל מי שאינו מאמין דתי. ואחר-כך עמידרור מתרעם על שמתייחסים לעניין הכיפה כשמדובר בנושאי משרות.

עמידרור הוא הוכחה ברורה לכך שהכיפה, או כל סממן דתי אחר, הם אלמנטים חשובים לגבי מינוי אדם לתפקידים ממלכתיים. מכיוון שאמונה דתית מייצגת משהו. לפעמים היא מייצגת דברים יפים; לעתים, כמו במקרה זה, יש בה אלמנטים מסוכנים מאוד.

מה עושים, נתניהו, כדי להבטיח שלא תנחית עלינו מינויים הזויים ומסוכנים כאלה? למה אתה מציג מועמד לפני שקיבלת תוצאות של בדיקה יסודית עליו? די כבר, תתחיל להתנהג כאדם אחראי ותפסיק בבקשה למנות עלינו אנשים שאמונתם מעבירה אותם על שיקול-דעתם.