שכר בצבע זועק: 160 אלף שקל בחודש למנכ"ל טמבור

עלות זו אינה כוללת הטבת אקוויטי בשווי 738 אלף שקל לה זכה מיכאל דיין ■ בז"ן בנתה לבכיריה תוכנית תגמול רב-שנתית

לא מעט מנכ"לים מקבלים את שכרם דרך חברת ניהול בבעלותם, ומיכאל דיין, מנכ"ל טמבור מזה 3 שנים, הוא אחד מהם. עלות השכר הכוללת של דיין עמדה אשתקד על 2.7 מיליון שקל, וכללה דמי ניהול בגובה של 1.6 מיליון שקל, שווי הטבה בגין אופציות למניות בגובה של 738 אלף שקל ומענק בשווי 350 אלף שקל. לחודש מדובר על עלות של 222 אלף שקל או 160 אלף שקל בניכוי הטבת האקוויטי.

מפירוט חבילת התגמולים של דיין עולה כי מנכ"ל טמבור קיבל אשתקד 810,528 יחידות פאנטום כשכל יחידה ניתנת להמרה למזומן לפי מחיר מימוש של 5 שקלים למניה (לעומת מחיר נוכחי של 6.22 שקל). יחידות הפאנטום יהיו ניתנות למימוש בשלוש מנות שוות בכל שנה החל מהיום האחרון של 2010, 2011 ו-2012. עלות הטבה זו - ביום האחרון של 2010 - עמדה על 1.7 מיליון שקל.

מלבד יחידות פאנטום, קיבל דיין חבילה של 150 אלף אופציות הניתנות למימוש בשלוש מנות שוות. מחיר המימוש עמד על 3.8 שקל, ואשתקד מימש דיין 90 אלף אופציות ברווח מוערך של מאות בודדות של אלפי שקלים. הרווח "על הנייר" שנותר לו מהאופציות שעדיין לא מומשו עומד על 144 אלף שקל.

ומטמבור לבז"ן. בז"ן עדיין לא פרסמה את תוצאותיה אך מדיווח שהוציאה אתמול החברה עולה כי זו אימצה תוכנית תגמול חדשה שבין הזכאים לה יהיו היו"ר, יוסי רוזן; סגן היו"ר, דיוויד פדרמן והמנכ"ל, ישר בן מרדכי.

לפי התוכנית, המענק השנתי אותו יקבלו השלושה יותנה בשלושה תנאי סף מצטברים: רווח EBITDA העולה על 70% מיעד הרווח שנקבע על ידי הדירקטוריון; רווח חיובי המיוחס לבעלי המניות, ועמידת החברה בהתניות פיננסיות כפי שייקבעו מעת לעת.

בז"ן קבעה תקרה לאותו מענק שנתי, ובמקרה של רוזן מדובר על 2 מיליון שקל, במקרה של פדרמן מדובר על 1.5 מיליון שקל ובמקרה של בן מרדכי מדובר על 3 מיליון שקל.

בז"ן בנתה אף תוכנית תגמול רב שנתית "לאור האתגרים העומדים בפני החברה במסגרת הקמת פרויקטים שונים". תגמול זה יהיה מורכב משני חלקים מצטברים: חלק המותנה בעמידה בלוחות הזמנים של הפרויקטים וחלק המותנה בעמידה ביעד התקציב שנקבע להם.

במקרה של רוזן, החלק הראשון יהיה בגובה של 2.7 מיליון שקל בקירוב; במקרה של פדרמן מדובר על 1.8 מיליון שקל, ואילו במקרה של בן מרדכי מדובר על 3.6 מיליון שקל. החלק השני של התגמול יהיה שווה ערך לסכומים לעיל.