הדולר נחלש מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.61 שקלים

הבנק המרכזי באירופה החליט להותיר את הריבית על כנה ב-1% ■ פריקו: "לא צפויה התערבות של בנק ישראל לפני שהדולר ייחלש לרמות שבין 3.58 ל-3.59 שקלים לדולר"

המסחר במט"ח התנהל היום (ה') בהיחלשות הדולר מול השקל. המטבע האמריקני איבד 0.6% ושערו היציג נקבע על 3.611 שקלים. גם האירו נסחר מול השקל במגמת ירידה של 0.4% ושערו היציג נקבע על 5 שקלים.

בזירה העולמית, הדולר נסחר היום ביציבות מול רוב המטבעות העיקריים. מול המטבע האירופי נסחר הדולר ביציבות עם נטייה לירידה ובשער של 1.3879, כך גם מול הין מתנהל מסחר יציב אך עם נטייה קלה להתחזקות ובשער של 81.745 ין לדולר.

באירופה החליט הבנק המרכזי, ה-ECB, להותיר את הריבית על כנה אך התחזקות האירו מול הדולר לאחרונה מציפה תמחור בשווקים להעלאת ריבית עתידית באירופה. "אנו צופים כי טרישה ידגיש שהסיכונים לאינפלציה גוברים", אמרה אסטרטגית מט"ח ב-JP מורגן.

ורד יצחקי, מנכ"לית פריקו ניהול סיכונים אמרה כי "בשלב הנוכחי, פעילים בשוק חוששים מלפתוח פוזיציות על רקע אי הוודאות בשווקים ומעדיפים בשלב זה לשבת על הגדר. בזירת המט"ח המקומית, סוחרים ממתינים בדריכות לפתיחת המסחר בארה"ב, כאשר לשינויים במחירי הסחורות השפעה לא מעטה על שוק מטבע חוץ בימים אלו. בשלב זה לא צפויה התערבות של בנק ישראל לפני שהדולר ייחלש לרמות שבין 3.58 ל-3.59 שקלים לדולר. לטווח הארוך, ההערכות שלנו לא השתנו וצופות המשך התחזקות של השקל מול סל המטבעות".

בכלל פורקס מעריכים כי האירו עשוי לקבל רוח גבית לאחר פרסום החלטת הריבית בעיקר מול השטר הירוק "אך במידה ונתוני התעסוקה בארה"ב יפתיעו לטובה, הדולר עשוי להתחזק משמעותית מול מרבית המטבעות בעולם", מעריכים הכלכלנים.

מסחר הדולר מול הין קיבל הבוקר תמיכה מעליית שערים בוול סטריט אמש ובאסיה, למרות העלייה במחיר הנפט. "מה שמאותת על היכולת של הכלכלה האמריקנית להתגבר על ההשפעה השלילית של עליית מחיר הנפט", מעריך כלכלן ב-Mizuho Securities.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המט"ח]