ריב אגרסיבי ניטש בקרב בכירי אנליסט חיתום

ל"גלובס" נודע על ריב אגרסיבי בין מאיר דלאל ובין שמואל לב ואהוד שילוני סביב מנגנון הבמב"י שנקבע ב-2006 ■ גורם בחברה: "מפשילים שם שרוולים; זה לא הליך ידידותי"

מלחמת כל בכל באנליסט חיתום: ל"גלובס" נודע כי מזה שבועיים ניטש ריב אגרסיבי בין מאיר דלאל - יו"ר ובעל מניות באנליסט חיתום ובין שמואל לב ואהוד שילוני - מייסדי ובעלי השליטה בבית ההשקעות אנליסט, סביב מנגנון הבמב"י (Buy Me Buy You) שנקבע בין הצדדים בהסכם עליו חתמו עם הקמת החברה המשותפת, במאי 2006.

כחלק מהמאבק, דיווח אתמול מנכ"ל אנליסט חיתום ירון אילוז על עזיבתו המיידית את החברה, ללא דיחוי, ותוך ויתור על ימי ההודעה המוקדמת להם הוא זכאי. "מפשילים שם שרוולים", אמר גורם בחברה על המצב בין הצדדים והוסיף כי "זה לא הליך ידידותי".

הסכסוך בין דלאל ללב ושילוני החל לפני כשבועיים, כאשר דלאל הפעיל את מנגנון הבמב"י, שמאפשר לכל אחד מהצדדים לרכוש את חלקו של האחר. דלאל מחזיק ב-35% מחברת החיתום, והיתרה, 65%, נמצאת בידי בית ההשקעות. דלאל מעוניין לרכוש את חלקו של בית ההשקעות במחיר הנמוך מהונה העצמי של חברת החיתום שעומד על כ-10 מיליון שקל.

זאת על רקע נסיונותיו לחבור לשותף חדש, שאינם מצליחים לפי שעה. גורמים בבית ההשקעות סבורים כי התפטרותו של אילוז, כמו גם התנהגותו האגרסיבית של דלאל, נעשית על מנת ללחוץ את לב ושילוני במחיר. הליך ההתמחרות צפוי להתרחש ב-15 לחודש הזה.

אילוז מצידו, בדיווח על התפטרותו טוען כי "לאור הקשיים שמתעוררים בניהול החברה מיום שהוכרז על הליך ה-BMBY, יכולת הניהול השוטף של החברה במצבה הנוכחי נפגעת, ועלולה אף להביא לקשיי פיקוח אם מבחינת נורמות הממשל התאגידי הנהוגות ואם מבחינת עמידה בכללי האכיפה המנהלית הנדרשים".

על הפרידה הצפויה דיווח "גלובס" עוד בשלהי 2009, זמן קצר לאחר כניסתו של איציק שנידובסקי כמנכ"ל אנליסט. הרקע לפרידה, התבסס על הערכות כי סגנונו של דלאל לא יתאים לשמרנות של מייסדי בית ההשקעות. השותפות אמנם הניבה לצדדים הכנסות יפות, אולם גם יצר תדמית לפיה דלאל דוחף לתיקים ולקופות של אנליסט סחורה שהוא משווק בהנפקות.