הכפפות יורדות: רשות המים "סגרה ברז" לרשויות "סוררות"

פקחי הרשות נעלו ברזים של גינות ציבוריות ב-16 רשויות מקומיות, ביניהן תל אביב, ראשון לציון, חיפה, כפר סבא ופתח תקווה ■ הרשות: אסור להשקות גינות

רשות המים מגבירה את הפיקוח על הרשויות המקומיות: מנתונים שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי מאז תחילת השנה סגרו פקחי הרשות ברזים המשמשים להשקיית גינות בלא פחות מ-16 רשויות מקומיות ברחבי הארץ. בין הערים: תל אביב; ראשון לציון; אשדוד; פתח תקווה; חיפה; כפר סבא והוד השרון.

ברשות המים הסבירו את המהלך בתקנות שנכנסו לתוקף ב-1 בדצמבר 2010 ולפיהן עד 1 באפריל השנה חל איסור גורף על השקיית גינות ציבוריות. החל מ-1 באפריל, תותר השקיית הגינות בתנאי שהממטרות יופעלו רק בלילה. ברשות אמרו כי בסמוך לתחילת מועד האיסור על ההשקיה, שוגרו תזכורות בנושא לכלל ראשי הרשויות, כולל הבהרה כי אי עמידה בתקנות תגרור צעדי תגובה.

מנתוני רשות המים עולה כי ב-2007 עמד היקף צריכת המים להשקיית גינות ברשויות המקומיות על כ-45 מיליון קוב. בניסיון להפחית את הכמות, הקצתה הרשות לכל הרשויות מכסה קבועה בהתאם לשטחי הגינון שלהן ולסוג הצמחייה.

מהלך זה, אמרו אתמול (ה') בכירים ברשות המים ל"גלובס" הוביל בתוך כשנתיים למהפך בחשיבה של ראשי רשויות: ב-2009 עמד היקף הצריכה של המים להשקיית גינות על 19.1 מיליון קוב - חיסכון של כ-57%.

"צריך לנהל את הגינון העירוני בצורה מבוקרת, ולכן גיבשנו שורה של תקנות שבכוחן לאפשר המשך החזקת גינות אך גם להתחשב בצרכים של משק המים. בחודשים האחרונים הגברנו את האכיפה והגענו ללא מעט מקרים שבהם ראשי רשויות מתעלמים מהתקנות וממשיכים להשקות כאילו הכנרת שלנו מלאה", אמר בכיר ברשות המים.

גם אתמול נמשכה מלאכת האכיפה וסגירת הברזים ופקחי הרשות נעלו ברז נוסף באשקלון. ברשות אמרו כי הברזים יפתחו רק בסוף החודש.