פאבר: לאחר 20 שנה - הגיע הזמן להשקיע בבורסת יפן

המשקיע האגדי מעריך שממשלת יפן תיאלץ להדפיס כסף כדי לכסות חלק מהחוב הענק שלה, מה שיחליש את הין ויסייע לייצוא

לאחר שני עשורים של שוק דובי - הגיע הזמן לשוב ולרכוש מניות בבורסת יפן. כך מעריך המשקיע הנודע מארק פאבר, כותב הניוזלטר "Gloom, Boom & Doom" ומי שחזה מראש את המפולת הפתאומית בוול סטריט ב-1987.

פאבר מעריך שממשלת יפן תיאלץ להדפיס כסף כדי לכסות חלק מהחוב הענק שלה (ליפן החוב הגדול ביותר מבין כל המדינות המתועשות בעולם), מה שיחליש את הין (המטבע הלאומי של יפן) ויסייע לייצוא. כלכלת יפן תלויה מאוד בייצוא וגידול בייצוא יסייע לחברות כמו טויוטה, ניסאן, סוני וקאנון, מה שיקפיץ את שוק המניות היפני.

פאבר לא לבד. לאחרונה הביעו יותר ויותר משקיעים ואנליסטים אופטימיות באשר לעתידו של שוק המניות היפני, כמו למשל בנק ההשקעות האמריקני גולדמן זאקס וקרן ההשקעות אוקמרק (Oakmark). מדד הניקיי היפני הגיע לשיא בדצמבר 1989 ומאז נפל ב-73%, תוך שכלכלת יפן מתמודדת מאז עם 4 תקופות מיתון ולמעשה לא התאוששה לחלוטין ממשבר הנדל"ן שחוותה בתחילת שנות ה-90.

"אם הייתי מתבקש לקחת הימור ל-10 השנים הבאות, הייתי שוקל ברצינות להמר על שוק המניות היפני", אמר פאבר בכנס שנערך אמש (ה') בטוקיו. "ברגע שיתחילו לטפל בחוב, הין ייחלש והמניות יעלו. אני הייתי קונה מניות במחירים הנוכחיים".