אלי גליקמן - מועמד מוביל למנכ"ל חברת החשמל

גליקמן, לשעבר מפקד השייטת, נחשב למועמד המועדף על יו"ר דירקטוריון החברה, יפתח רון-טל, העומד בראש ועדת האיתור

מפקד הקומנדו הימי לשעבר, אל"מ (במיל') אלי גליקמן, הוא המועמד המוביל למשרת מנכ"ל חברת החשמל - כך מעריכים גורמים המעורבים בהתמודדות. גליקמן נחשב למועמד המועדף על יו"ר דירקטוריון החברה, אלוף (במיל') יפתח רון-טל, העומד בראש ועדת האיתור.

בוועדה חברים בנוסף לרון-טל הדירקטורים גדעון פרנק, אברהם נתן, עו"ד שלומית ברנע פרגו, איריס שטרק ודורית ענבר. למכרז שפורסם לפני כחודשיים ניגשו 26 מועמדים בלבד, לעומת קרוב ל-50 מועמדים שהתמודדו על התפקיד בסיבוב הקודם. המועמד שייבחר יחליף את עמוס לסקר הפורש בסוף החודש בסיום קדנציה בת שלוש שנים.

ל"גלובס" נודע כי בסוף השבוע שעבר הודיעה ועדת האיתור לגליקמן ול-6 מועמדים נוספים כי עלו לשלב הראיונות האישיים בתהליך המיון. הוועדה כבר ראיינה את גליקמן ביום חמישי האחרון. בנוסף לגליקמן רואיין על-ידי הוועדה גם סמנכ"ל הפרויקטים בחברה יעקב (יאשה) חאין. מועמדים נוספים שעלו לשלב הראיונות הם המשנה למנכ"ל חברת החשמל משה בכר, ארז ענתבי, בכיר לשעבר בגילת לוויינים, מנכ"ל הטוטו עופר פרי ומנכ"ל משרד התשתיות ועיריית ירושלים לשעבר יאיר מעיין.

גליקמן, 49, שרת 22 שנה בחיל הים, בין היתר כמפקד השייטת וכנספח ימי בשגרירות ישראל וושינגטון, ארה"ב. גליקמן פיקד על השייטת בשנים 1997-1999 ובמהלך כהונתו אירע אסון השייטת. לאחר שחרורו מצה"ל הצטרף לחברת פרטנר, הגיע לתפקיד משנה למנכ"ל ונחשב מקורב מאד למנכ"ל החברה דוד אבנר. גליקמן עזב את פרטנר במפתיע באוגוסט אשתקד עם פרישתו של אבנר ומינויו של יעקב גלברד למנכ"ל.