הממשלה אישרה: חברת החשמל תיכנס לשוק התקשורת

גופים פיננסיים יוכלו להחזיק עד 5% ממיזם התקשורת של חח"י ■ הממשלה אישרה היום בישיבתה את ההחלטה וכן מתן בלעדיות ל-20 שנה למשקיע

הממשלה אישרה היום בהצעת מחליטים את התיקונים שהציע שר התקשורת משה כחלון, במסגרת המאמץ לקדם את מימושו של מיזם תשתיות התקשורת של חברת החשמל. אישור הממשלה לתיקונים שהעלה כחלון מגבירים את הסיכוי שהמיזם ייצא לפועל ובמשרד התקשורת מקווים שוועדת המכרזים תוכל להתקדם עם פרסום המכרז, לאחר שטיוטת הרישיון והתקנות למיזם הושלמו.

במסגרת התיקונים שהובאו לממשלה נקבע שבעל מניות במיזם יוכל להיות גורם פיננסי שמחזיק בחברת תקשורת מתחרה פחות מ-5%. הסיבה לכך היא שהמדינה הבינה שיש סיכוי גבוה שעל מנת לממן את הפרויקט, חלק מהגופים הפיננסיים שישתתפו במימון, ירצו להיות חלק מהבעלות, אך מכיוון שברשותם מניות בחברות תקשורת אחרות, מכוח הסכמי מימון שהעניקו, נוצרה בעיה של בעלויות צולבות. לכן הוחלט שגופים פיננסיים שיש להם מניות בחברות תקשורת יוכלו להיות בעלי מניות במיזם החדש של חח"י בתנאי שחלקם לא יעלה על 5% מהמניות.

שינוי נוסף שהממשלה הסדירה נוגע לבלעדיות שניתנת למיזם, שכן ללא הבטחת בלעדיות סביר להניח שלא יהיה משקיע שירצה להיכנס אליו. הממשלה קבעה שהמיזם יקבל בלעדיות ל-20 שנה לגבי השימוש ברשת הסיבים האופטיים של חח"י, אך התנתה את הבלעדיות במקרים קיצוניים, כמו למשל שהמיזם יגיע להכנסות של מעל ל-40% מההכנסות בשוק התקשורת - דבר שאינו נשמע סביר בכל קנה מידה. או למקרה שבו המיזם מסרב למכור שירותים לגורם בשוק מסיבות שונות וכו'.