גולדמן זאקס: אפי פיתוח תזנק בכ-50% ב-12 חודשים

"ניכר שיפור בסביבת הפעילות של החברה, גם ברמת המאקרו וגם ברמת המיקרו. מניית החברה נפלה ב-42% ב-12 החודשים האחרונים, וכעת היא מהווה הזדמנות קנייה"

כלכלני גולדמן זאקס פרסמו בסוף השבוע עדכון לסקירתם על מניות אפי פיתוח המוחזקת על ידי אפריקה ישראל של לב לבייב. בגולדמן מפגינים אופטימיות ומקפיצים את מחיר היעד למנייה מ-1.25 דולר ל-1.85 דולר (כ-47% מעל מחיר המניה בלונדון) ואת דירוג ההמלצה מ"נייטרלי" ל"קנייה".

הסיבה העיקרית לשדרוג - הפתיחה המתקרבת של קניון החברה במוסקבה. "ניכר שיפור בסביבת הפעילות של החברה, גם ברמת המאקרו וגם ברמת המיקרו. מניית החברה נפלה ב-42% ב-12 החודשים האחרונים וכעת היא מהווה הזדמנות קנייה", אומרים בגולדמן.

האנליסטים מעריכים שהכנסות החברה יזנקו מרמה של כ-65 מיליון דולר ב-2010 לכ-116 מיליון דולר ב-2011 ולכ-195 מיליון דולר ב-2012. הם לא מתרגשים מהעיכובים בפתיחת הקניון "אפילו עיכוב של חודשיים-שלושה בפתיחתו יביא לפגיעה של 10-20 מיליון דולר בלבד ב-NOI. שוויו של הקניון מוערך בכ-1.2 מיליארד דולר (חלקה של אפי פיתוח) כך שלא מדובר בסכום משמעותי".

בצד הסיכונים מציינים בגולדמן זאקס פגישה אפשרית במחירי השכירות בקניון, מכירות חלשות של החנויות, עלויות פיתוח והעיכובים המתמשכים.

יובל בן-זאב, מנהל המחקר בכלל פיננסים ברוקראז', העריך בסקירה שפרסם ביום חמישי כי הפוטנציאל באפי פיתוח, המרכזת את פעילות הקבוצה ברוסיה, קיים והסביבה העסקית תומכת בו, אבל נראה כי במרבית החזיתות ישנה התארכות בתהליכים להצפת הערך. בן-זאב ממשיך להמליץ על מניית אפריקה ב"תשואת שוק" עם מחיר יעד של 28 שקל למניה, תוך העדפה ברורה להחזקה במניית אפי פיתוח.

בן-זאב מציין כי AFIMALL יוסיף לרכז את תשומת הלב ברקע הדחיות הנמשכות בפתיחתו. על-פי בן-זאב, בניית הקניון הסתיימה למעט תיקונים קלים שנדרשו לבקשת העירייה והכנת החנויות לפתיחה על-ידי השוכרים.

"החברה צפויה לקבל אישור מהעירייה לפתיחת הקניון במחצית חודש מארס והחברה מעריכה כי בסוף החודש ייפתח הקניון בתפוסה בפועל של 30%-40%. פתיחה רשמית של הקניון צפויה לקראת סוף מאי השנה ואנו מעריכים כי התפוסה תגיע אז לכ-60%-70% מהקניון", כותב בן-זאב.

בן-זאב מעריך כי הכנסות החברה משכר דירה בפועל בקניון בשנת 2011 יסתכמו בכ-40 מיליון דולר לכל היותר, כאשר לא צפוי שערוך לפרויקט לפני סוף 2011.