קמפיינים בסלולר: שתי הצלחות מרשימות - ואכזבה גדולה

גלעד בכר, מנהל בחברת OnTheMob, במדור חודשי חדש המסקר את שוק הפרסום בסלולר ■ והפעם: נאטורפיל מספקת לייזר כחול, סמסונג משיקה את הגלקסי ופלאפון מפרסמת עמוד חלול

בשנה האחרונה, כולם מדברים על מהפכת הסלולר. חברת אפל השיקה את האייפון, גוגל השיקה את האנדרואיד, ומשם החל קרב ההשתלטות על שוק הסמארטפונים המתקדם.

רוב משתמשי האייפון והאנדרואיד גולשים באינטרנט הסלולרי מספר פעמים בכל יום. ההערכות בשוק מדברות על כ-750 אלף מכשירי אייפון ואנדרואיד בארץ. קהל המשתמשים הזה עצום, והוא הולך וגדל מדי יום.

רבים ממנהלי השיווק בישראל לא ממש יודעים איך להתמודד עם הטכנולוגיה החדשה, או איך להגיב למדיה החדשה. רק לפני כשנה הם נאלצו להתמודד עם הטרנד החברתי החדש והתחילו ללמוד את הפלטפורמות החברתיות כמו פייסבוק, טוויטר, YouTube ודומיו.

כעת קמה מדיה נוספת, סלולר שמה, שאפשרויות השיווק והפרסום בה אפקטיביות במאות אחוזים מכל מדיה דיגיטלית אחרת. רבים כבר מבינים שחייבים להיות שם, הרי אף חברה לא רוצה להישאר מאחור, אך אנשי השיווק לא ממש יודעים איך לנצל אותה בתבונה.

אסטרטגיית סלולר - על מה מדובר?

ההנחה הרווחת במספר רב של חברות היא שאם עלתה אפליקצייה של הארגון ל-App Store באייפון, נרשמה הצלחה. האפליקציה פותחה במשך כמה חודשים, הושקעו בה תקציבים לא מבוטלים, וכל המנהלים הבכירים בחברה התרגשו לראותה באוויר.

אלא שמה שהחברות לא הבינו בזמן, יקרה בשבוע שלאחר ההשקה. אם האפליקציה באמת טובה וחינמית, היא עולה לצמרת דירוג האפליקציות החינמיות ב-App Store לכמה ימים, ומקבלת חשיפה של אלפים בודדים שמורידים אותה. לאחר כמה ימים נוספים, האפליקציה יורדת בדירוג ונעלמת מהמצעדים של אפל. מאותו הרגע ואילך, אם אין לחברה תוכנית המשך, כל הכסף שהושקע באפליקציה ירד לטימיון.

כאשר חושבים על אפליקציה, צריך להכין מפת דרכים ברורה: מה רוצים לפתח בהמשך הדרך, מה המטרות, היכן רוצים להיות עוד שנה מהיום - ואיך מגיעים לשם. מומלץ לחשוב על המשתמשים: מה הסיבה שיורידו את האפליקציה, מי המתחרים הבולטים, מה הייחודיות שלנו והאם לבצע התאמה למערכות הפעלה נוספות.

צריך לייצר תוכנית ברורה הכוללת מאמצי שיווק, קניית מדיה, שיתופי-פעולה אפשריים, יחסי ציבור וקידום ממדיות אחרות. ישנן חברות בשוק, שמתמחות בקידום אפליקציות, בדומה ל-SEO באינטרנט. מומלץ כמובן להתייעץ עימן לפני שמשקיעים את הכסף בצורה לא נכונה. כמו כן, מדי מספר חודשים, יש להוציא שדרוגי גירסה וחידושים, על מנת שהמשתמשים ייהנו מחוויה מתקדמת ואופציות חדשות.

חשוב להבין כי אסטרטגיית סלולר לא מסתכמת בבניית אפליקציות וקידומן. אסטרגיית סלולר זהו שינוי תפיסתי שיש פלטפורמה נוספת לכל פעילות שיווקית או פרסומית. ניתן לשלב מהלכים תדמיתיים בעלויות נמוכות משמעותית יחסית לאינטרנט, לרדיו ולטלוויזיה.

אפשר להשיק גירסה סלולרית חכמה לכל קמפיין ולנצל את היכולות של המכשיר הסלולרי, מבלי לשבור את הראש על פיתוח אפליקציה מורכבת. החברות שיעמיקו את תקציביהן בפרסום הסלולרי, יגלו תוצאות גבוהות במיוחד ועלויות נמוכות.

חשוב לזכור כי בדומה לכל פרסום אחר, גם כאן המדיום הוא המסר. אם חברה מסוימת רוצה להיחשב מתקדמת וחדשנית, אין ספק כי פרסום בפלטפורמת הסלולר תהווה עבורה קפיצת מדרגה משמעותית.

להלן מספר דוגמאות לקמפיינים סלולריים, שהועלו לאחרונה על-ידי חברות שמיהרו לנצל את המדיה החדשה.

קמפיין נאטורפיל - הצלחה

זו דוגמה מצוינת לפעילות סלולר תדמיתית. נאטורפיל העלו עמוד בטכנולוגיה חדישה, אשר מראה תמונה של בחור שעיר להחריד. הבקשה מהגולשים היא להסיר לו את השיער בתמורה לקבלת הטבה.

כדי להסיר לבחור את השיער, צריך לגעת במסך של המכשיר הסלולרי. בכל מקום שנוגעים במסך בעזרת האצבע, יש אפקט של לייזר כחול אשר מוריד את השיער מהבחור. לאחר הסרת השיער, מגיעים לעמוד שמבשר על זכייה בטיפול חינם, ועולה מסך עם מקום להשארת פרטים ושיתוף בפייסבוק.

גלעד בכר
 גלעד בכר

העמוד עושה רושם תדמיתי מצויין, אוסף לידים ומשתמש ביכולות הסלולר בצורה נפלאה. לכניסה לקמפיין ניתן לסרוק את הקוד הבא על-ידי QR Code:


גלעד בכר
 גלעד בכר

קמפיין סמסונג - הצלחה

סמסונג השיקה את סדרת ה-Galaxy שלה, הכוללת טאבלט ומכשיר סלולרי מתקדם.
בעמוד החכם מופיעות התמונות של מכשיר הטאבלט ושל המכשיר הסלולרי החדש. בתוך העמוד ניתן לבחור בין המכשירים ובעת לחיצה, עוברים למסך על המכשיר הנבחר. במסך זה יש תמונה מרכזית ומתחתיה ניתן לבחור בין האופציות הבאות: סרטון וידיאו, כתיבת ביקורת או מפרט טכני.

הקמפיין משלב הרבה יכולות מתקדמות של הסלולר, נראה מרשים וככל הנראה נבנה בטכנולוגיית HTML-5, אשר מאפשרת את ההנפשה החלקה ממסך למסך.

גלעד בכר
 גלעד בכר

קמפיין פלאפון - אכזבה

פלאפון עושה לדעתי את הפרסומות הטובות ביותר בטלוויזיה כיום. מדובר בפרסומות היחידות שאשתי ממש נהנית לראות, עד כדי כך, שהיא לא מאפשרת לי להעביר אותן קדימה בממיר המקליט בביתנו.

הפרסום של פלאפון מבוסס על עולם האגדות, שבו ניתן לעוף עם כדור פורח שעשוי מסוכר מתוק ואף לרחף עם מסטיקים מעל העננים. בסלולר, פלאפון רצו להעביר את המסר שהאייפון שלהם הוא המהיר בעולם.

כדי לעשות זאת, הם העלו קמפיין סלולרי שמפנה לעמוד נחיתה "חלול" אשר האופציה היחידה בו היא לחזור אחורה בדפדפן. בעמוד עצמו אין ניראות מרשימה של האובייקטים מהאגדות שדובר עליהן קודם, אלא רק טקסט שיווקי.

ניתן היה לעשות את זה אחרת לגמרי. היה ניתן לשלב את הפרסומת שלהם בווידיאו בעמוד ולצרף לחצן לחיוג מיידי למוקד המכירות שלהם. היה אפשר להראות את הסניפים הפיזיים הקרובים ביותר לרכישת מכשיר ואף לבצע בדיקת מהירות, כדי להוכיח שבפלאפון קצב הורדה מהיר יותר.

מאחר שדברים אמורים בספקית סלולר, אין לי ספק כי בפלאפון היו מודעים ליכולות של הפרסום בפלטפורמה הסלולר. עובדה זו רק מעצימה את האכזבה מהקמפיין שלהם.

גלעד בכר
 גלעד בכר

ראיתם קמפיין סלולרי מוצלח?
רוצים לשמוע עוד על נושא מסוים?
אשמח לקבל תגובות לתיבת האימייל.
Gilad@OnTheMob.com

OnTheMob היא חברת שיווק במדיה הסלולרית המספקת שירותי פיתוח אפליקציות, רכש מדיה, בנייה, ליווי ויישום של אסטרטגיית סלולר.