כלל פיננסים: פוקס פורצת לחו"ל - המניה תזנק ב-38%

"עוברת התייעלות בפעילות המקומית וגדלה בקצב גבוה מחוץ לישראל" ■ "פוקס מתומחרת בזול ביחס לתוצאות שהיא צפויה להניב כבר בשנתיים הקרובות" ■ "תשוב בקרוב לת"א 100"

מניית יצרנית ההלבשה הישראלית, פוקס אשר פעילותה התפשטה גם לשווקים מעבר לים, זוכה היום (ב') לתחילת סיקור חיובי ע"י האנליסט צחי אברהם מכלל פיננסים ברוקראז' עליה הוא אומר כי היא "עוברת התייעלות בפעילות המקומית וגדלה בקצב גבוה מחוץ לישראל". ומציין כי מעבר למודל, קיימות אופציות אפסייד בדמות הפעילות של ללין ופוקס מחוץ לישראל והשפעת פוקס הום ו-אמריקן איגל לאחר תום פריסת החנויות והם טומנים בחובם ערך אפשרי נוסף (פרמיה), מעבר ל-38% על פי המודל שמדד האנליסט, אשר לפיו שווה המניה "קנייה " ומחיר היעד לה הוא 54 שקל.

לדבריו, "פוקס מתומחרת בזול ביחס לתוצאות שהיא צפויה להניב כבר בשנתיים הקרובות. אפסייד נוסף אפשרי מהפתעות חיוביות שעלולות לנבוע מרשת ללין בחו"ל ועד לפעילות המקומית של אמריקן איגל. פוקס מתומחרת במכפיל 8.6 ו- 7.3 על השנים 2011 ו- 2012 ואנחנו חושבים שהיא תחזור לאכלס את מדד ת"א 100 בקרוב".

הפעילות המקומית מתאפיינת באיחוד סניפים והתמקדות בבייסיק. פוקס איחדה חנויות רבות על מנת להתמודד עם התייקרות שכר הדירה בקניונים מהיקף של 190 חנויות לכ-150 כיום. המהלך עדיין בעיצומו והוא ייעל את מבנה ההוצאות של החברה. האנליסט מציין כי פוקס חוזרת להתמקד בעסקי הבייסיק עם שינוי בשפה הפרסומית ובמודל ההנחות סוף עונה שלה (אין הנחות על בייסיק) שלהערכתו יתרום לשיפור במרווחים.

על עליית מחירי הכותנה והנפט הוא אומר כי הם משפיעים לרעה, שער הדולר לטובה (אבל פחות). ולדבריו "נראה את ההשפעות בעוד כחצי שנה ופוקס תנסה לגלגל את ההשפעות הלאה".

הקמת רשת המוצרים לבית, פוקס הום, המונה 5 סניפים - עדיין לא צפויה לתרום לרווח ב- 2011. 8 סניפים שייפתחו עד לסוף 2011 אמורים לשנות את המספרים מהותית בשנת 2012. בנוסף החברה עוסקת בהחדרת מותגי אמריקן איגל ו- AERIE (הלבשה תחתונה לנערות).

פוטנציאל גדול בללין

"חנויות מוצרי הטיפוח של ללין פונה לכיוון קצת אחר מחנויות האורתודוקסיות בתחום עם דגש על סבונים, נרות ובשמים. עם 54 חנויות, ברווחיות מרשימה, וכיבוש נתח שוק משמעותי בישראל אנחנו מעריכים שלחברה יש מקום לגידול של 20%-30% במספר החנויות בשוק המקומי. עוד לפני ההתרחבות בחו"ל.

בבילבונג, היא רשת מוצרי הגלישה המחזיקה ב-20 חנויות בישראל. פוקס מתעדת לשנות מיקומים של סניפים יקרים ולפתוח עוד 7-10 חנויות במקומות זולים יותר על מנת למנף את הפלטפורמה הנוכחית. סאקס העוסקת בפעילות לייצור ושיווק בגדי נשים מונה כרגע 8 חנויות ומוכרת בסיטונאות לחו"ל. סאקס אמורה לפתוח כ- 4 סניפים חדשים. ברשתות אלה הנחשבות לחברות בנות של פוקס היא מחזיקה ב-50%.

פוקס מחזיקה גם במודל זכיינות ב-14 מתוך 15 מדינות שבהם היא פועלת, למעט רוסיה עוד 3 מדינות במכירה סיטונאית. החברה פועלת בשיטה של קוסט פלוס בגיבוי ערבויות, שמותיר לה מרווח גולמי של 26% על פעילות בסיכון נמוך.