לומדים לבשל מגוגל

וואלה משדרגת את תיבת הדואר האלקטרוני, וגוגל נכנסת לעוד תחום בחיינו

וואלה חברותית

וואלה משדרגת את תיבת הדואר האלקטרוני שלה ומיישרת קו עם שירותי המייל של ענקיות האינטרנט. הפורטל השיק סרגל אפליקציות למייל, במטרה להוסיף לו שכבה חברתית ולעודד את המשתמש לשתף בתכנים ישירות מהמייל.

הסרגל החדש, המופיע בצד שמאל של תיבת המייל, מאפשר למשתמשי המייל של וואלה להתחבר בקלות לשירותים חיצוניים כמו פייסבוק וטוויטר, ולכתוב סטטוס או ציוץ מבלי לעזוב את עמוד המייל. כמו כן יכולים המשתמשים לקרוא בעמוד המייל האישי שלהם חדשות בתחומים שונים המגיעים מהמדורים השונים של הפורטל, להתממשק לתיבת המייל של ג'ימייל ואף לשחק במשחקים שונים שוואלה מציעה לגולש, כגון טאקי.

מכונת זמן וירטואלית

אתר האינטרנט WhatWasThere הוא דוגמה לאינטגרציה מוצלחת בין תכנים דיגיטליים (Mashup), המחברת בין שירות המפות של גוגל לבין תמונות ישנות של מקומות פיזיים בעולם, במטרה לחשוף כיצד נראו בעבר. לדוגמה, ניתן לחפש את העיר ניו יורק ולמצוא תמונות ישנות של מקומות בעיר.

כן ניתן להשוות באופן אינטראקטיבי בין תמונה היסטורית של רחוב מסוים לבין תמונה עכשווית של אותו רחוב, באמצעות Google Street View. בינתיים ניתן למצוא תמונות היסטוריות מארה"ב וממספר ערים באירופה, אולם גולשים יכולים להעלות תמונות היסטוריות של מקומות נוספים ולהעשיר את המפה הווירטואלית.

אחי, איפה אתה?

מתכננים לנסוע לחו"ל ולהתארח אצל מכר מהפייסבוק, אבל לא זוכרים בוודאות מי גר איפה? האפליקציה Where My Friends Be עשויה לסייע לכם במשימה. ה-Mashup מחבר בין שירות המפות של גוגל לבין פייסבוק, המציגה על גבי מפת עולם אינטראקטיבית את המיקום של החברים שלכם בפייסבוק. לאחר התממשקות לפייסבוק (באמצעות פייסבוק קונקט), המפה מתמלאת בנעצים המייצגים את הפיזור הגיאוגרפי של החברים.

לבשל עם גוגל

גוגל רוצה להיכנס לעוד ועוד תחומים בחיינו, והפעם - למטבח ולחיי הזוגיות שלנו. ענקית האינטרנט השיקה פיצ'ר חדש במנוע החיפוש שלה, המאפשר לגולשים למצוא בקלות מתכונים לבישול.

הפיצ'ר recipes מופיע בסרגל הכלים שבצד עמוד החיפוש, ומאפשר לגולשים למצוא מתכונים על בסיס מצרך מסוים, על-פי זמן הבישול, בהתאם לאירוע או על-פי ערך קלורי. הפיצ'ר פתוח כעת רק למשתמשים בארה"ב וביפן, אבל בגוגל מבטיחים כי הוא יושק במדינות נוספות בקרוב.

במקביל, גוגל השיקה לאחרונה אתר ייעודי למתחתנים, המאפשר למשתמשים לבנות בקלות אתר חתונה פרטי, להעלות ולערוך בו תמונות ולתכנן את האירוע. זאת באמצעות שלושה שירותים קיימים של גוגל - שירות המסמכים (Google Docs), שירות עריכת התמונות (Picnik) ושירות בניית האתרים שלה (Google Sites).

אוסף דיגיטלי

מרבים להעלות תמונות לפייסבוק או לטוויטר? השירות החדש vvall רוצה לסייע בארגון אוסף התמונות הדיגיטלי שלכם שמפוזר בשירותי תמונות ואתרים חברתיים רבים.

Vvall מתממשק לארבעה שירותים: פייסבוק, Dailybooth, Twitpic ו-PiczPlz, ובקרוב יתמוך בשירותים נוספים, בהם פליקר. לאחר התממשקות לשירותים השונים, האפליקציה משלבת את כל התמונות של המשתמש ומסדרת אותם באופן כרונולוגי.