באיירן מינכן הודיעה: ואן חאל יעזוב בתום העונה

סגנית אלופת אירופה קיצרה את הקדנציה של המאמן בשנה; להולנדי לא עזרה העובדה שהוביל את באיירן לעונה חלומית אשתקד על המגרש ולעונת שיא כלכלית שבה הכניסה 323 מ' אירו

הכישלונות בבונדסליגה ובליגה עשו את שלהם: הנהלת באיירן מינכן הודיעה היום במסיבת עיתונאים כי חוזהו של המאמן לואיס ואן חאל יקוצר בשנה, והוא יעזוב את המועדון בתום העונה הנוכחית במקום ביוני 2012.

המאמן ההולנדי בן ה-59, שהוביל את באיירן לעונה חלומית בעונה שעברה - זכייה באליפות הבונדסליגה, זכייה בגביע והעפלה לגמר ליגת האלופות, נאלץ לשלם את המחיר בגלל עונה גרועה מאוד שעוברת הקבוצה בזירה המקומית. באיירן הידרדרה למקום החמישי בבונדסליגה, מרחק 19 נקודות מהמובילה דורטמונד, עם חשש אמיתי שלא להיכלל בין ארבע הראשונות שמעפילות בתום העונה לליגת האלופות. באיירן גם הפסידה לפני כשבוע בחצי גמר הגביע לשאלקה והודחה מהמפעל. דווקא באירופה הקבוצה עם רגל וחצי ברבע הגמר, אחרי שניצחה במשחק הראשון בשמינית הגמר במילאנו את אלופת אירופה אינטר 0-1.

"ההחלטה לקצר את החוזה עם המאמן נובעת משוני בין הצדדים בתפישות העולם ובאסטרטגיה בה הולך המועדון", נמסר בהודעה הרשמית של באיירן.

אחת הסיבות העיקריות לכשלים של ואן חאל היא מכת פציעות ממנו סבלה הקבוצה העונה, שכוללת בעיקר את שני השחקנים המרכזיים של המועדון - אריאן רובן שלא התאושש מאז המונדיאל, ופרנק ריברי שגם הוא בקושי ושיחק העונה.

ואן חאל הוביל בעונה שעברה את באיירן גם לעונת השיא שלה מבחינה כלכלית - לפי חברת החשבונות Deloitte המועדון סיים את עונת 2009/10 עם הכנסות שיא של 323 מיליון אירו, וממוקם רביעי בדירוג ה-Money League, רשימת מועדוני הכדורגל המכניסים בעולם של פירמת החשבונאות Deloitte.