מושל מסצ'וסטס קורא לאל-על לפתוח קו ישיר לבוסטון

משלחת כלכלית גדולה ממסצ'וסטס, בראשות המושל דיוואל פטריק, הגיעה אתמול לישראל

מושל מדינת מסצ'וסטס, דיוואל פטריק, קרא היום (ב') לאל-על לפתוח קו טיסות ישיר בין ישראל לבוסטון בחודשים הקרובים. כך נמסר בהודעה לעיתונות שפרסמה לשכת המושל.

פטריק עומד בראש משלחת כלכלית גדולה ממסצ'וסטס, שהגיעה לביקור בישראל. במשלחת משתתפים מנהלי חברות מתחומי מדעי החיים, אנרגיה ירוקה, טכנולוגיות מידע (IT) ויזמי הון סיכון.

המושל וחברי המשלחת נפגשו עם מנכ"ל אל-על, אליעזר שקדי במטה החברה. פטריק אמר לשקדי, כי יש צידוק להשקת קו ישר לבוסטון בגלל הקשרים העסקיים החזקים בין ישראל למסצ'וסטס ובגלל הקהילה היהודית הגדולה בבוסטון רבתי.

"טיסות ישירות בין בוסטון לישראל יהיו התפתחות חיובית גדולה לרבים מהתושבים שלנו, שטסים בקביעות לישראל וחזרה", אמר המושל.

לדבריו, אמר לו שקדי שהחברה מתחייבת לבדוק היתכנות קו כזה בחודשים הקרובים.

בראיון ל"גלובס", לפני צאתו לישראל, אמר המושל, כי בשתי תקופות כהונתו הוא הוביל רק שתי משלחות כלכליות לביקורים מחוץ למסצ'וסטס: האחת לסין, ב-2007, והאחרת לדרום קליפורניה. העובדה שישראל היא היעד של המשלחת השלישית, יחד עם בריטניה, מעידה על "החשיבות הגדולה שמייחסת מסצ'וסטס לקשריה הכלכליים עם ישראל ועל שאיפתה להרחיבם", אמר פטריק.

"אנו רוצים מאוד שחברות ישראליות שבוחנות הרחבת פעילותן לארה"ב יראו בנו בית שני ואנו רוצים להיחשף לידע ולטכנולוגיות של ישראל", אמר פטריק. "ישראל היא מעצמה של בינה, של חדשנות טכנולוגית ושל הון יזמי. זה שילוב מנצח שאין לו הרבה מתחרים בעולם. אנו רוצים להשתלב בתמונה הזו. יש לנו מה להציע לישראל ולישראל יש מה להציע לנו. אנו רוצים שהמנהלים שלנו יכירו את המנהלים והמדענים הישראליים".

"אני מקווה שהביקור בישראל יחולל תהליך של הפריה הדדית, שיניב מיזמים משותפים בתחומים שבהם מצטיינות שתי המדינות, לרבות מדעי החיים", אמר המושל. זו תהיה המשלחת השניה ממסצ'וסטס שמבקרת בישראל. המשלחת הראשונה ביקרה ב-1997, בראשות המושל דאז, וויליאם וולד.

במסצ'וסטס נמצא אחד מהריכוזים הגדולים הגדולים בארה"ב של חברות ישראליות, רובן סביב כביש 128 המפורסם, באזור המטרופוליטני של בוסטון, שמכונה סיליקון ולי המזרחי. בסך הכל פועלות במדינה כ-100 חברות שנוסדו ע"י ישראלים, או שמנצלות ברשיון טכנולוגיות ישראליות. הן מעסיקות כמעט 6000 עובדים והניבו הכנסות בסך 2.4 מיליארד דולר בשנת 2009, השנה האחרונה שלגביה קיימים נתונים.