200 מתוך 400 עובדי איקאה בנתניה עומדים בפני פיטורים

חודש לאחר השריפה שכילתה את חנות הענק: הנהלת החברה החלה לזמן כמחצית מהעובדים לשיחות שימוע לפני פיטורים ■ המפוטרים כוללים גם עובדים ותיקים ומנהלי מחלקות

חודש לאחר השריפה שכילתה את חנות הענק של איקאה בנתניה, נודע כי הנהלת החברה החלה לזמן כמחצית מהעובדים לשיחות שימוע לפני פיטורים. המשמעות היא שקרוב ל-200 מתוך כ-400 עובדי החנות יפוטרו בקרוב.

חלק מהעובדים הנותרים כבר השתלבו בסניף הממוקם בראשל"צ, ואילו האחרים השתלבו במטה החברה ובצוות ההקמה שיוביל את הקמתו המחודשת של הסניף בנתניה. כפי הנראה, המפוטרים לא כוללים בהכרח רק עובדים צעירים וכאלה המועסקים בתפקידים עם תחלופה גבוהה, אלא גם עובדים ותיקים ומנהלי מחלקות.

באיקאה מבהירים כי כל המפוטרים שייבחרו לחזור אל העבודה לאחר הקמת הסניף מחדש, יוכלו להשתלב מחדש באותם תנאים. יחד עם זאת, לא יישמר רצף הזכויות שלהם, בשל ניתוק יחסי עובד-מעביד. עוד מציינים באיקאה כי העובדים שנקלטו בראשל"צ זוכים גם להסעה מאורגנת וגם לתשלום עבור שעת הנסיעה.

כזכור, זמן קצר לאחר השריפה, ב-5 בפברואר האחרון, החליטו בעלי איקאה בישראל יחד עם המנכ"ל שלומי גבאי, לשלם לכלל העובדים את משכורת פברואר וגם את מארס - זאת לפנים משורת הדין. גבאי נשמע מעומעם אז בכל הקשור לפיטורים אפשריים, ואילו רבים מהעובדים התעקשו כי "איקאה זה בית" ולכן לא יכול להיות שהם יפוטרו.

מחר (ג') צפויים צוותים מיוחדים להתחיל במשימת ההריסה של המבנה השרוף, כאשר התהליך הזה צפוי להיארך כחודש וחצי. בחודש מאי צפויה התחלת הבנייה, כאשר השאיפה היא לפתוח את החנות החדשה במאי 2012.