תופסים טרמפ עם בומברדייה

ענקית התחבורה הקנדית בומברדייה, Bombardier (סימול בטורונטו: BBDb) פועלת בשני ענפים: תעופה, שבו מייצרת החברה מטוסים אזרחיים שונים וחלקי חילוף, ומעניקה שירות, והיא נחשבת בתחום לשלישית בגודלה בעולם; ותעבורה יבשתית, שם מייצרת החברה רכבות נוסעים, מסילות, אמצעי שליטה, אמצעי הסעת המונים נוספים ושירותים נלווים.

בעקבות ביקור שערכנו במשרדי החברה, אנו מעריכים שעם שובו של הביטחון בקרב הקונים בענף התעופה, המגמות שאפיינו את תחום מטוסי העסקים ברבעון הרביעי של 2010, ימשיכו לתוך הרבעון הראשון של 2011. זאת למרות חולשה מסורתית המאפיינת את הרבעון הראשון של השנה.

בתחום התעופה האזורית החברה מרגישה שהשוק הופך צפוף מדי בשל התחרות ההולכת וגוברת. מצב זה הניע את החברה לפתח את סדרת ה-CSeries, המתמקדת בפלח שוק צר יותר. בשונה מהצפי, אנו סבורים שההזמנות לסדרה לא יספיקו להתמלא לפני או בזמן הסלון האווירי הקרוב בפריז.

בענף התחבורה היבשתית, החברה מעריכה שעד 2015 היא תגיע לרווחיות שולית של 8% (מ-6.5% כיום) - הערכה שאנו רואים כשמרנית. כמו כן, החברה עובדת כיום על מיזמים משותפים עם המתחרות הסיניות, אך רואה בהן איום ארוך טווח. אנו סבורים כי זכיות סיניות בחוזים של יותר ממיליארד דולר, יעידו כי הסיכון בתחרות הופך מוחשי.

בומברדייה זוכה על ידנו להמלצת "תשואת יתר", תחת מחיר יעד של 8 דולר קנדי - מעל 27% ממחירה הנוכחי בשוק.

מחלקת המחקר, קרדיט סוויס