נוירודרם החלה בניסוי קליני שלב 2 בתרופה לפרקינסון

הפיתוח של נוירודרם נועד לאפשר את הגדלת זמינותה ויעילותה של הלבודופה, התרופה השכיחה ביותר לטיפול במחלת הפרקינסון, ובכך לאפשר שיפור ביכולת הטיפול במחלה

הסטארט-אפ נוירודרם (NEURODERM), המפתח תרופות להחדרה עורית לטיפול במחלות מערכת העצבים המרכזית, הודיע היום (ד') על גיוס קבוצת החולים הראשונה לניסוי קליני, שלב 2/1, במוצר בפיתוח המתקדם ביותר שלה - ה- ND0611- תרופה להחדרה עורית לטיפול במחלת הפרקינסון.

הפיתוח של נוירודרם נועד לאפשר את הגדלת זמינותה ויעילותה של הלבודופה, התרופה השכיחה ביותר לטיפול במחלת הפרקינסון, ובכך לאפשר שיפור ביכולת הטיפול במחלה.

בניסויים פרה-קליניים שערכה החברה עם שלושת תרופות הלבודופה השכיחות נצפתה זמינות גבוהה יותר ותנודתיות קטנה יותר בריכוזי הלבודופה בדם - כאשר נלקחו במקביל למתן רציף של ND0611 (המכיל את החומר הפעיל קרבידופה).

ניסוי קליני שלב 1/2 , רנדומלי וכפול סמיות זה מיועד לבדוק את הבטיחות, הסבילות, זמינות הלבודופה והיעילות הראשונית של ND0611 שיינתן ל-24 חולי פרקינסון מתקדמים במקביל לשלושת תרופות הלבודופה השכיחות. החברה מצפה לסיים ניסוי זה עד סוף 2011 . ניסוי זה, בעלות של כמיליון דולר, נהנה ממענק מקרן מייקל ג'י פוקס לחקר מחלת הפרקינסון.

ד"ר עודד ליברמן, יו"ר ומנכ"ל נוירודרם, אמר היום: "ניסוי ראשון זה בחולים הוא צעד חשוב קדימה בפיתוח אלטרנטיבה טיפולית חדשה עבור חולי הפרקינסון. בעוד שלבודופה היא התרופה המובילה לטיפול במחלת הפרקינסון מזה שנים רבות, חולי הפרקינסון סובלים מבעיות מוטוריות גם תחת הטיפול הטוב ביותר בשל זמינות נמוכה של הלבודופה במתן דרך הפה. התקווה היא שהעלאת זמינות הלבודופה ע"י התרופה להחדרה עורית שלנו- תשפר בצורה משמעותית את איכות חייהם של חולי הפרקינסון".