אלי ישי דוחה את גירוש ילדי העובדים הזרים בכמה חודשים

ישי מתעקש להוציא את הגירוש לפועל: "אם לא היינו מקבלים את ההחלטה באשר לילדים הזרים, בעוד שנתיים הייתה קמה ועדת חקירה לבדיקת כניסתם של מאות אלפי משפחות זרות"

שר הפנים מתקפל: אלי ישי הורה היום (ד') לרשות ההגירה והאוכלוסין לדחות במספר חודשים את יישום החלטת הממשלה בדבר גירוש ילדי העובדים הזרים ומשפחותיהם, הלומדים בבתי הספר והגנים. בשלב זה לא נקבע מועד סופי לגירושם מן הארץ. מדובר בכ-200 ילדים שעדיין לומדים במוסדות חינוך בישראל.

"עם סיום ההכנות הנדרשות, מתוך רגישות ותשומת לב מרבית, הנחיתי כי האכיפה כלפי משפחות עם ילדים הלומדים במוסדות חינוך ישראליים תידחה במספר חודשים ותתמקד בשלב זה אך ורק במשפחות עם ילדים לגביהם אין כל מחלוקת לגבי אי עמידתם בתנאי החלטת הממשלה", נמסר מלשכת השר ישי.

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר היום בתגובה: "אנו עומדים בפני משימה רגישה וסבוכה ממרבית המשימות אותן נאלצנו לבצע עד כה. נערכנו בצורה הנכונה ביותר שניתן, במטרה לבצע את החלטת הממשלה כנדרש".

"תנו לי להישאר"

בסוף השבוע האחרון הפגינו מאות בני אדם בגן מאיר בתל אביב נגד גירוש ילדי העובדים הזרים. בהפגנה, שאורגנה על ידי האגודה לזכויות האזרח, ארגון "ילדים ישראלים", מוקד הסיוע לעובדים זרים ורופאים לזכויות אדם, עלתה לנאום אסתר אייקפה, כוכבת הסרט התיעודי "Strange no more", שגרף בשבוע שעבר את פרס הסרט הטוב ביותר בקטגוריה שלו בטקס פרסי האוסקר.

"השבוע היה שמח מאוד עבורי", פתחה אייקפה את דבריה. "הסרט שבו השתתפתי זכה באוסקר והביא כבוד לתל-אביב ולמדינת ישראל, אבל למשרד הפנים יש תוכניות אחרות עבורי". לאחר מכן המשיכה: "אני מדברת עברית, חולמת עברית וקוראת בלי ניקוד. גם אני לא עומדת בדרישות משרד הפנים ומעמדי מוטל בספק. תנו לנו להישאר כאן, אין לנו ארץ אחרת".

ישי: "אין קשר לסרט"

"אין שום קשר לסרט שזכה באוסקר, לכתבה, או להתעסקות של אדם כזה או אחר עם הסרט", אמר השר ישי בראיון מיוחד לערוץ החדשות. "אני מאוד מעריך את הכוח והכבוד הגדול של הסרט - אבל אני כשר פנים סבור שיש לשמור על הכבוד של המשרד הזה, לוותר על הכותרות ולבצע את תפקידי על הצד הטוב ביותר".

"אם לא היינו מקבלים את ההחלטה באשר לילדים הזרים, בעוד שנתיים או חמש שנים הייתה קמה ועדת חקירה לבדיקת כניסתם של מאות אלפי משפחות זרות, שפגעו בביטחון, במפעל הציוני ובמשרות של הסטודנטים. אם המדיניות תהיה שאין אכיפה כנגד משפחות זרות - לא יהיה כאן עתיד", הוסיף ישי.

"עלינו לבלום קודם כל את הכניסה לארץ", טען השר ישי. "איני רוצה לנקוב בשלב זה תאריך מסויים".