מהשבוע הבא: לייבפרסון האמריקנית תירשם למסחר בת"א

הספקית לפתרונות למסחר ברשת נסחרת ברשימה המשנית של נאסד"ק לפי שווי שוק של 565 מיליון דולר, והיא צפויה להיכנס למדד ת"א 100

לרשימת החברות שנסחרות במקביל בוול סטריט ובתל אביב תצטרף בשבוע הבא חברה נוספת. זוהי LivePerson , ספקית פתרונות תוכנה לתחום השיווק באינטרנט.

לייבפרסון הוקמה ב-1995 והפכה לחברה ציבורית בארה"ב כבר בשנת 2000. היום היא נסחרת ברשימה המשנית של הנאסד"ק לפי שווי שוק של 565 מיליון דולר, לאחר עלייה של 84% במחיר המניה מסוף מאי. השווי הנוכחי אמור לספק לה כניסה למדד תל אביב 100 ומדד תל טק.

לייבפרסון היא חברה אמריקנית, שהמטה שלה ממוקם בניו יורק, אבל יש לה פעילות משמעותית בישראל. החברה מעסיקה כ-470 עובדים, מהם כ-300 נמצאים במרכז הפיתוח והתמיכה שלה ברעננה, שמנוהל על-ידי אלי קמפו. בנוסף, יש לה משרדים גם בלונדון.

"בסיס לקוחות של 8,500 חברות"

לייבפרסון עוסקת בתחום ה-SaaS, תוכנה כשירות. הפתרונות שהיא מספקת ללקוחות שלה אמורים לסייע להם ליצור חוויית משתמש איכותית ומותאמת אישית ללקוחותיהם, רוכשים באמצעות האינטרנט. בין לקוחות החברה נמצאות חברות כמו HP ו-וריזון, וכן בנקים וחברות קמעונאות. כל המידע נאגר ב-4 חוות שרתים של לייבפרסון.

לפני שבועיים השתתף משה שלום, סמנכ"ל כספים בחברה, בכנס של חברת קשרי המשקיעים גלברט כהנא, וסיפר על פעילות לייבפרסון. "אנחנו מנטרים את כל המבקרים באתרי הלקוחות שלנו, מזהים את האוכלוסיות הרלוונטיות ופונים אליהם במספר דרכים כמו ב-Chat או בשיחה קולית", הסביר שלום. לדבריו, שימוש במוצר של לייבפרסון מגדיל את היקף המכירות עד 20%, ואת גובה המכירה הממוצעת עד 30%.

"יש לנו בסיס לקוחות של 8,500 חברות", סיפר שלום. "מנועי הצמיחה שלנו הם צמיחה אורגנית - בדרך כלל שני שלישים מהצמיחה הרבעונית מגיעים מלקוחות קיימים. מנוע צמיחה נוסף הוא חשיפה גיאוגרפית: 75% מההכנסות שלנו מגיעים היום מארה"ב, וב-2010 התחלנו למכור ישירות למזרח הרחוק".

בשנת 2010 הכנסות לייבפרסון צמחו ב-25.6%, לרמה של 109.9 מיליון דולר. הרווח הנקי גדל ב-19.3%, והסתכם ב-9.3 מיליון דולר. לפי נתוני בלומברג, 8 בתי השקעות מסקרים את החברה, מהם 7 ממליצים על "קנייה" ואחד על "החזק". מחיר היעד הממוצע שלהם הוא 12.9 דולר למניה, כלומר כ-17% מעל מחיר השוק.

בין בעלי המניות בלייבפרסון ניתן למצוא את חברת ההשקעות Gilder, Gagnon, Howe עם 11.6%; את FMR שמחזיקה ב-8.8%; ואת Anchorage Capital עם 6.7%.