מניית הערב: הקפיצה תחזיות רווח והכנסות ומזנקת לשיא

Ceradyne האמריקנית שמייצרת שיריוניות כנגד פגיעה בליסטית וחלפים למנועי דיזל, דיווחה על קפיצה בשולי הרווח הגולמי על רקע גידול בביקושים למוצריה ועליית מחיריהם

מניית הערב (ד') היא זו של חברת Ceradyne (סימול: CRDN) אשר מזנקת הערב ב-17% לרמת שיא של כשנתיים וחצי תוך שמחירה מזנק ל-45.5 דולר המשקף לה שווי של 1.13 מיליארד דולר. בשלושת החודשים האחרונים (לא כולל העליות היום) זינק מחירה של המניה ביותר מ-30%.

המניה מרכזת מחזור הגדול פי 5 מהממוצע בה בשלושת החודשים האחרונים. כל זאת לאחר שהחברה האמריקנית המייצרת שיריוניות כנגד פגיעה בליסטית וחלפים למנועי דיזל העלתה את תחזיותיה השנתיות על רקע גידול בביקושים למוצריה ועליית מחיריהם, מה שהקפיץ את שולי הרווח הגולמי שלה.

החברה צופה כעת כי בשנת 2011 ינוע הרווח למניה בין 2.35-2.7 דולר למניה לעומת תחזית קודמת שהיתה לרווח של 1.5-1.9 דולר למניה. את תחזית ההכנסות שידרגה החברה ל-505-560 מיליון דולר לעומת תחזית קודמת ל-470-540 מיליון דולר.

"אנו חווים עלייה בשולי הרווח הגולמי. אנו מאמינים שזאת תודות להתייעלות שהובילה להגדלת היקפי הייצור וכן בשל השיפור בתמהיל המכירות. בנוסף, חל שיפור בתמחור בתעשייה ובשווקים המסחריים בהם אנו פועלים" אמר מנכ"ל החבר ג'ואל מוסקוביץ'.