"חולים ששמם אינו פואד מקבלים טיפול פחות טוב"

דובר בית-החולים רמב"ם הוציא הערב הודעה נזעמת לתקשורת, בה הוא מעלה מחדש את מצוקת האשפוז בישראל - באמצעות ח"כ בנימין בן-אליעזר

ח"כ בנימין (פואד) בן-אליעזר עדיין מאושפז, כשהוא מונשם ומורדם, בבית-החולים "אסף הרופא". אבל בינתיים יש מי שמבקר, יש שיגידו באופן חריג, את הטיפול לו זוכה בן-אליעזר בבית-החולים - לעומת חולים אחרים, "פחות מיוחסים".

דובר בית-החולים רמב"ם חיפה, דוד רטנר, פרסם הודעה לתקשורת תחת הכותרת "לו הייתי פואד" בה כתב: "בעוד התקווה של רבים היא שח"כ פואד בן-אליעזר יתאושש במהרה ויצא מיחידת טיפול נמרץ שבה הוא מאושפז, החיים בפריפריה של התודעה הציבורית ממשיכים כרגיל".

"בבית-החולים רמב"ם למשל, מאושפזים 72 חולים מונשמים (כמו פואד), אבל (בניגוד לפואד) לחלקם אין מקום ביחידות המיועדות לחולים מונשמים והם מאושפזים בחדרי האשפוז הדחוסים הרגילים במחלקות פנימיות, כאשר הפיקוח עליהם פחות מקצועי מאשר המאושפזים ביחידות המיועדות לחולים מונשמים (כמו פואד)", כתב עוד רטנר.

רטנר המשיך בביקורת: "הרפואה האידיאלית גורסת שחולה מונשם צריך להיות מפוקח ומנוטר יותר מאשר חולה 'רגיל' שאינו מונשם. המציאות של ישראל 2011 היא שעודף של חולים מונשמים, מול תקני אחיות לא מספיקים, מביא לכך שחולים מונשמים שוכנים בחדרים מלאים במחלקות פנימיות רגילות, ואינם זוכים לפיקוח מוגבר של אחיות שלו הם זכאים.

ברמב"ם של היום - מתוך 72 חולים מונשמים, 8 חולים אושפזו בלית-ברירה בחדרים 'רגילים'. "ואם אתה לא חבר כנסת או שר, אז יש אפילו מצב עוד יותר קשה: ברמב"ם העומס על האשפוז בחדרים מבודדים במחלקה פנימית או אונקולוגית כל כך קשה עד שבמיון שוכבים חולים אונקולוגים שחייבים בידוד על מנת לשמור על חייהם, אבל הם שוכבים באמצע המיון, חשופים לזיהומים שונים", תקף דובר בית-החולים.

רטנר אף הביא ציטוטים של חולה סרטן בן 60 בשם יואב שאמר "אין לי מקום במחלקה, אני מתבייש במדינה שלי", וציין כי "יואב עלה בגיל שנה מעירק, אבל לא קוראים לו פואד!".