הוט הרוויחה 106 מיליון שקל ב-2010 וגייסה 123 אלף מנויים חדשים

רשמה עלייה של 4% בהכנסות ל-3.25 מיליארד שקל ■ מספר המנויים בטלוויזיה הרב-ערוצית ירד, מספר מנויי האינטרנט והטלפוניה גדל ■ המנכ"ל הרצל עוזר השתכר 7.5 מיליון שקל

הוט , בניהולו של הרצל עוזר, סוגרת הבוקר (ה') את שנת 2010 ומדווחת על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2010 ולשנה כולה, עם עלייה של 4% בהכנסות השנתיות ל-3.254 מיליארד שקל. ה-EBITDA השנתי רשם עלייה של 12.8% ל-1.223 מיליארד שקל, והרווח הנקי השנתי עמד על 106 מיליון שקל - עלייה של 24.7% לעומת 2009.

בפילוח מגזרי, עמדו הכנסות החברה השנתיות מטלוויזיה רב-ערוצית בכבלים על 2.226 מיליארד שקל, ועוד 1.028 מיליארד שקל מתקשורת פנית-ארצית נייחת.

מספר המנויים בטלוויזיה הרב-ערוצית רשם ירידה ב-2010 ל-891 אלף מנויים, לעומת 908 אלף מנויים ב-2009. מספר המנויים בשירותי אינטרנט רשם עלייה ל-752 אלף מנויים, לעומת 701 אלף מנויים ב-2009; וגם במגזר הטלפוניה הגדילה החברה את מצבת מנוייה ל-610 אלף מנויים, לעומת 521 אלף מנויים ב-2009.

הוצאות המכירה והשיווק של החברה רשמו עלייה של 9.8% והסתכמו ב-201 מיליון שקל. הוצאות ההנהלה והכלליות הסתכמו ב-131 מיליון שקל, לעומת 127 מיליון שקל ב-2009.

בונוס של 1.39 מיליון שקל להרצל עוזר

מהזווית הרבעונית, הוט רשמה הכנסות של 828 מיליון שקל - עלייה של 4% לעומת הרבעון הרביעי של 2009. ה-EBITDA הרבעוני הסתכם ב-298 מיליון שקל - עלייה של 4.9% לעומת הרבעון הרביעי המקביל וירידה של 6.2% לעומת הרבעון השלישי של 2010.

הרווח הרבעוני הסתכם ב-46 מיליון שקל - עלייה של 6.9% לעומת הרבעון הרביעי של 2009 וירידה של 13.2% לעומת הרבעון השלישי של 2009.

ועתה, לתגמולי בכירי החברה. עוזר יכול לחייך בסיומה של השנה עם עלות שכר כוללת של 7.54 מיליון שקל, מהם 1.956 מיליון שקל שכר, 1.39 מיליון שקל בונוס ועוד 4.194 מיליון שקל בתשלום מבוסס מניות. יו"ר דירקטוריון החברה, דקסטר גואי, נהנה מעלות שכר שנתית של 496 אלף שקל.

סמנכ"ל הכספים, ישראל לדרברג, נהנה מעלות שכר שנתית של 2.976 מיליון שקל; סמנכ"ל התוכן והרגולציה, יורם מוקדי - 3.125 מיליון שקל; וסמנכ"ל משאבי אנוש, עמליה זרקא - 3.131 מיליון שקל.

עוזר מציין עם פרסום הדוחות כי "התוצאות העסקיות של שנת 2010 טובות מאד, ומשקפות שיפור ניכר ועקבי בביצועים על פני השנה, בכל תחומי הפעילות של החברה.

"בכוונתנו להמשיך ולהתמקד בתחומים האסטרטגיים, ביניהם: שיפור השירות, פיתוח ושדרוג תשתיות וקידום הטריפל. רק בשנה האחרונה השקענו 22% מהמחזור בשדרוג טכנולוגי ובתשתית, ובשנים הקרובות בכוונתנו להשקיע משאבים דומים, כחלק מהאסטרטגיה של החברה להציע ללקוחותינו את קדמת הטכנולוגיה.

"המיקוד בטריפל מוכיח את עצמו, עם גידול של כ-25% במצבת לקוחות אלה, ובכוונתנו להמשיך ולהאיץ מגמה זו".

אורי ליכט: אתגרים עצומים להנהלת הוט

אורי ליכט, מנהל מחלקת מחקר בבית ההשקעות IBI, מציין בתגובה לדוחות כי הוט הציגה דוחות סבירים בלבד. השורה העליונה הייתה חזקה מהצפוי עם גיוס מנויים יפה לאורך כל מגזרי הפעילות, כולל תחום הטלוויזיה, אשר לראשונה מזה 8 רבעונים הציג צמיחה של 2000 מנויים.

החברה רשמה הוצאות תפעול כבדות מהצפוי, כנראה בשל הפרשות ומענקים אשר אופיינים לרבעון הרביעי ובשל תהליכי התייעלות אותם מבצעת החברה. הפער בין ההכנסה של בזק מאינטרנט להכנסה של הוט מאינטרנט עומדת כבר על 25 שקל למנוי.

המשמעות הזאת היא אדירה, כי כל שקל ב-ARPU עבור הוט משמעותו 9.3 מיליון שקל בשנה. 25 שקל משמעותם 230 מיליון שקל שיכולים לרדת עד השורה התחתונה.

סיפור דומה מתרחש גם בשידורי הכבלים: yes, שנמצאת בנחיתות מול הוט, מציגה ARPU של 230 שקל בחודש, מול ARPU של 210 שקל בחודש בהוט. כל שקל ב-ARPU משמעותו עבור 10.6 מיליון שקל בהכנסות הוט. 20 שקל משמעותם פוטנציאל של 210 מיליון שקל.

המספרים האלה, אומר ליכט, ממחישים שוב את עומק הבעיה בשירות בתדמית ובמותג של הוט וממחישים שוב את האתגרים העצומים שעומדים בפני הנהלת הוט, אך גם את הפוטנציאל.

"בתשקיף שפורסם לפני מספר שבועות ראינו כי בהוט מתרחשים תהליכי ייעול מאסיביים, שליד פיקוח הדוק על תהליכי הרכש וחתימת חוזה מול ספק ממירים חדש יכולים להוביל בהוט לשיפור בתוצאות גם לתוך 2011. בהוט חוזרים על הערכתם כי תתאפשר חלוקה של מיליארד שקל כדיבידנד ב-2011".

צרו איתנו קשר *5988