זהבית כהן על שכר בכירים: יש לתגמל - אך יצאנו מפרופורציה

מנכ"לית קרן אייפקס: "קנינו את תנובה, אמרתי לאמא והיא היתה גאה ומאושרת" ■ על אימהות וקריירה: "הג'אגלינג הוא לא פשוט, אך בואו לא ניתן לעצמנו הנחות - זה אפשרי"

זהבית כהן, מנכ"לית קרן איפקס בישראל השולטת בחברת תנובה ובבית ההשקעות פסגות, הסבירה בראיון לחדשות ערוץ 2 כיצד החברה שהיא עומדת בראשה מתמחה בהשקעות ברחבי העולם, אותן היא משביחה ומייצרת רווחים. "אנחנו מתמקדים ברכישת חברות טובות מאד", אמרה כהן.

כהן, הנחשבת לאחת הנשים המשפיעות במשק הישראלי, אשר מילאה תפקידים בכירים בחברות שונות בוול סטריט וכן לצידם של רקאנטי ודנקנר ואף סירבה להצעה מחברה שבשליטת באפט, סיפרה כיצד הצליחה במשך שנה וחצי לשכנע 620 קיבוצים ומושבים שהחזיקו בתנובה כי המהלך של מכירת החברה יהיה טוב להם וטוב לתנובה. אח"כ אמרה לאמה, יוצאת עיראק מפתח תקווה, "אמא, קנינו את תנובה - והיא היתה גאה ומאושרת".

כהן גם דיברה בהרחבה על היותה אשה ואם ואמרה כי מאז שהגיע שלב האימהות "הג'אגלינג הוא לא פשוט, אך בואו לא ניתן לעצמנו הנחות - זה אפשרי. אנחנו עושות לעצמנו את החיים קלים כשאנחנו אומרות שיש תקרת זכוכית. לכי, קחי - תעשי העבודה שלך הכי טוב שאת יכולה".

על הביקורת כי היא נוטה להזיז מדרכה מי שאינו מתאים לה ועונה על דרישותיה, אמרה כהן: "אני דורשת מהם לעמוד בסטנדרטים חמורים ברמה בינלאומית, אותם אני דורשת גם מעצמי. מי שלא יכול לעמוד בכך, לא נשאר". הרמיזה היא לרועי ורמוס, אשר מצא עצמו מחוץ לפסגות במסגרת עסקת טיעון שנחתמה עוד לפני הגשת כתב אישום, או לאריק רייכמן מתנובה שפרש.

על שכר המנהלים הגבוה במשק, בין השאר גם בחברות אותן היא מנהלת, אמרה זהבית כהן: "אם אנחנו לא נדע לתגמל,- התוצאה לא תהיה טובה. צריך לתגמל ולתגמל טוב, אבל אני חושבת שיצאנו מפרופורציה". לדבריה, "אם יש אסון במדינה הזו, אלו הפערים החברתיים. זו האחראיות שלנו וזו אחראיות חינוכית".

במבט למקרר של כהן, נמצאו רק מוצרי חלב של תנובה ועל כך היא אומרת: "לויאליות עד הסוף. דבר אחר לא קיים בלקסיקון שלי".