זוועה בשומרון: מחבל פלסטיני רצח 5 בני משפחה ביישוב איתמר - בהם שני ילדים בני 11 ו-3 ותינוקת בת חודש

בצה"ל חוששים מפעולות נקם של מתנחלים ■ אלוף פיקוד המרכז אבי מזרחי: "מדובר ברוצחים נתעבים, פחדנים, שבאים באישון לילה, הורגים ילדים. נבוא איתם חשבון"

חמישה בני משפחה אחת נרצחו הלילה בפיגוע דקירה קטלני ביישוב איתמר שבצפון השומרון, כשמחבל פלסטיני חמוש בסכין נכנס להתנחלות, פרץ לביתם - ודקר אותם למוות בזמן שישנו. תושבי האזור דיווחו על קולות ירי שנשמעו בסמוך לאירוע הקשה.

ההרוגים הם זוג הורים כבני 40, ילדיהם בני 11 ו-3 ותינוקת בת חודש ימים בלבד. ממד"א נמסר כי על הגופות נמצאו סימני דקירה, אך במקום התקבלו דיווחים על קולות ירי. בעת האירוע היו בבית שלושה ילדים נוספים מבני המשפחה, אך אלו הצליחו להימלט לשכנים באזור והם שהזעיקו את כוחות הביטחון ליישוב.

כוחות גדולים של צבא ושל מד"א הגיעו למקום והחלו לבצע סריקות בשטח, גם אחר המחבל וגם אחר נפגעים נוספים שייתכן ונפצעו. הכניסה ליישוב נחסמה על ידי כוחות הביטחון והתושבים הונחו להישאר בבתיהם.

מתחקיר ראשוני שנערך הלילה עלה כי שלושה ילדים נוספים במשפחה לא היו בבית בזמן האירוע הקשה. האחות הבכורה, בת 12, שבה לביתה מאוחר יותר וגילתה את הזוועה הנוראית. היא רצה לשכנים - שהזעיקו את כוחות הביטחון.

"נבוא בחשבון עם המבצעים"

הרמטכ"ל בני גנץ ביקר בשעות הבוקר בזירת הפיגוע, יחד עם אלוף פיקוד המרכז, ושוחח עם השכנים ועם קרובי משפחה של ההרוגים והנחה את הכוחות בשטח להמשיך בפעילותם במקום. בצה"ל חוששים כעת מפעולות נקם של המתנחלים.

אלוף פיקוד המרכז אבי מזרחי, אמר הבוקר בזירת האירוע: "אני רוצה להביע את תנחומיי למשפחה וליישוב איתמר ולכל ההתיישבות ביהודה ושומרון. זהו פיגוע קשה מאוד. מדובר ברוצחים נתעבים, פחדנים, שבאים באישון לילה, הורגים ילדים, אישה ואבא על לא עוול בכפם. אנחנו במרדף אחר המבצעים, ואני מניח שבמהרה נשים את ידינו עליהם. הרמטכ"ל היה פה הבוקר, ביקר בבית, ניחם את הסבא והסבתא, ביצע הערכת מצב יחד איתנו, וכן עדכן את שר הביטחון. נבוא חשבון עם המבצעים".

כוחות גדולים, ובהם גם גששים, מנסים בשעות האחרונות לעלות על עקבותיו של המחבל הרוצח. מזל"טים מסייעים בפעילות מן האוויר. מספר כפרים פלסטינים קרובים לאיתמר, וקל מאוד להגיע אליהם, להיטמע בשטח ולהיעלם.

ראש מועצת יש"ע דני דיין, ביקר אף הוא בזירת האירוע הלילה. "התמונות קשות מאוד", סיפר דיין בראיון לחדשות 2. "זה רק מוכיח לנו מול איזה חיות אדם אנחנו חיים. מי שחשב שהפלסטינים השתנו, שבחרו בדרך אחרת - הנה אנחנו רואים את האכזריות הבלתי נתפסת ואת החייתית מולה אנחנו עומדים. התחושות קשות".

"מחזה מזעזע - דם בכל מקום"

לאורך כל הלילה הוצבו מחסומים רבים בישובים הסמוכים והרכבים שעוברים במקום עוברים בדיקה קפדנית. על מנת לסייע לכוחות הביטחון בשעות החשיכה נורו פצצות תאורה לאוויר.

על פי הדיווחים, נכנס המחבל לבית בהתנחלות ואז החל לדקור את בני הבית וככל הנראה גם פתח באש. לאחר האירוע ברח המחבל מהמקום. בתחילה היה חשש כי הוא מסתתר באחד הבתים ביישוב ועלול לפגוע במתיישבים נוספים, אך לבסוף התברר כי הוא ככל הנראה הספיק להימלט לאחד מהכפרים הסמוכים.

"קיבלנו דיווח על האירוע סמוך לשעה 1:00 ומיד הזנקנו למקום כוננים, אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ", סיפר לחדשות 2 באינטרנט דובר מד"א זכי הלר. "כשהפראמדיקים נכנסו למקום הם נחשפו למראות מזעזעים וקשים מאוד של משפחה שלמה שנמחקה. היה דם בכל מקום", הוסיף הלר וציין כי חלקים גדולים של היישוב התעוררו כתוצאה מהאירוע הקשה.

ראש מועצת יש"ע דני דיין, ביקר אף הוא בזירת האירוע הלילה. "התמונות קשות מאוד", סיפר דיין בראיון לחדשות 2. "זה רק מוכיח לנו מול איזה חיות אדם אנחנו חיים. מי שחשב שהפלסטינים השתנו, שבחרו בדרך אחרת - הנה אנחנו רואים את האכזריות הבלתי נתפסת ואת החייתית מולה אנחנו עומדים. התחושות קשות".