"הנגיד פישר יקפיד פחות על בלימת התחזקות השקל"

USG Capital: הזהב יתפוס מומנטום כלפי מעלה חזרה לשיאים חדשים כאשר החששות בעולם מהתפרצות אינפלציונית יובילו את הזהב עד לרמה 1,500 דולר לאונקיה

נראה שישנם נתונים רבים שתומכים בשקל, ברקע להתחזקות נתוני צמיחה מעודדים ובנוסף נראה "שהזרים" לא בורחים מהשוק הישראלי ומגדילים אחזקותיהם באג"ח המקומי ובמק"מים הביקושים לשקל משיקולי הפרשי ריביות והתהליך יתגבר בחודשים הקרובים למרות ההגבלות שחלו עליהם,ולצורך כך רוכשים שקלים מה שגורם להתחזקות השקל. כך מציינים אלי בן-דוד ושי זקהיים, אנליסטים בחברת USG Capital, בסקירה שהגיעה לידי "גלובס".

בנוסף, לפי הערכות של האנליסטים, בחודשים הקרובים הריבית בארץ תעלה שוב ותהליך זה יאיץ עוד התחזקות בשקל וכסף רב יזרום למשק הישראלי. "קצב עליית האינפלציה בישראל מקשה על נגיד בנק ישראל להתמודד עם ייסוף השקל ולעת עתה נראה שהוא יתמקד באינפלציה ויקפיד פחות על בלימת ייסוף השקל כך שנראה שקל חזק בחודשים הקרובים".

לגבי הצמד דולר-אירו מציינים האנליסטים כי המומנטום כלפי מעלה אכן נבלם היכן שצפינו שבוע שעבר לעת עתה אמור הצמד להיסחר בטווח 1.3760-1.400 וניתן לצפות לתיקון כלפי מטה חזרה לרמת 1.3740 אך יחד עם זאת הציפיות להעלאת הריבית בקרוב באירופה יחזירו את הצמד חזרה לעבר 1.4040 עם צפי ל-1.4300 דולרים לאירו שם יש התנגדות חזקה.

לגבי הזהב מציינים בחברת USG Capital כי תנועת המחיר בזהב השבוע המשיכה ממשיכה את הצפי שלנו לתיקון כלפי מטה לעבר 1,335 דולר אך הוא אמור להיבלם ברמות אלו ולתפוס מומנטום כלפי מעלה חזרה לשיאים חדשים כאשר מושפע מהאירועים בלוב ומתפקד כנכס מקלט בטוח, בנוסף החששות בעולם מהתפרצות אינפלציונית יובילו את הזהב עד לרמה 1,500 דולר לאונקיה .

על הנפט: "כל עוד המהומות ימשכו והסיכון להתפשטות לעבר מדינות אחרות אנו צופים שהמחירים ימשיכו לעלות לעבר 150 דולר לחבית נפט ואם היצור ישובש במדינות אופ"ק ישנה סכנה ממשית למחיר אשר יכול לקפוץ עד לרמה 160 דולר לחבית וסכנה להמשך צמיחה".