שיפור במצבו של בן-אליעזר; רופאיו: נושם בכוחות עצמו

"ישראל היום": הח"כ נותק ממכשירי ההנשמה, התעורר ושוחח עם הרופאים ■ ח"כ כבל: "מייחלים שישוב לפעילות" ■ רופא: "אם ימשיך ככה, יש סיכוי שישתחרר בימים הקרובים"

משתפר מצבו של ח"כ בנימין (פואד) בן-אליעזר, המאושפז מיום שלישי לפני כשבועיים בביה"ח אסף הרופא שבצריפין עקב שפעת שהחמירה לכדי דלקת ריאות. כך מדווחים בעיתון "ישראל היום".

לאחר שבמהלך השבוע היה מורדם ומונשם, חל ביומיים האחרונים שיפור במצבו. בעקבות כך החליט הצוות הרפואי ביחידה לטיפול נמרץ לנתק אותו ממכשיר ההנשמה שאליו היה מחובר והוא שב לנשום בכוחות עצמו.

"לאור השיפור שחל במצבו הקליני של ח"כ בן-אליעזר, הוחלט לנתקו ממכשיר ההנשמה. ח"כ בן-אליעזר נושם בכוחות עצמו ומצבו הקליני יציב. הוא נשאר להשגחה ביחידה לטיפול נמרץ", מסר סגן מנהל בית חולים אסף הרופא, ד"ר יצחק שרף. בני משפחתו של בן-אליעזר, שישבו כל העת ליד מיטתו, שמחו לשמוע את הבשורות על שיפור במצבו. בן-אליעזר אף התעורר ביום שישי ודיבר מעט עם הצוות הרפואי ועם בני משפחתו, שסיפרו לו על הדאגה שהיתה בציבור לבריאותו.

"בן-אליעזר סבל מדלקת ריאות קשה שסיכנה את חייו והיה חשש שהדבר עלול לגרום להידרדרות ולפגיעה בשאר מערכות גופו. לכן הוחלט לחבר אותו למכשיר הנשמה כדי לסייע לו מבחינה נשימתית ולמנוע מאמץ מיותר על מערכת הנשימה והריאות", הסביר אחד הרופאים. לדבריו, לאחר שקיבל טיפול אנטיביוטי מאסיבי בשבוע האחרון, חלה הטבה במצבו ובעקבות כך הוחלט על הפסקת ההרדמה בהדרגה.

"זמן קצר לאחר מכן הוא התעורר ושב לנשום בכוחות עצמו. הוא עדיין מקבל טיפול על פי התוכנית וכבר אין סכנה לחייו. אם מצבו ימשיך להשתפר יש סיכוי שישתחרר בימים הקרובים", מסרו הרופאים המטפלים בו.