אספן: אשראי של 40 מ' ש' להשקעה באנרגיה סולארית

האשראי, שיתקבל מבנק ירושלים והראל, ישמש למימון בשיעור של 80% מהפרויקטים והיתרה תמומן מהונה העצמי של אספן

בנק ירושלים והראל חברה לביטוח יממנו את פעילות האנרגיה הסולארית של אספן גרופ . היום (א') הודיעה אספן גרופ, שבשליטת רוני צארום ובניהולו של אילן גיפמן, כי חתמה על הסכם מימון בהיקף של 40 מיליון שקל עם בנק ירושלים והראל ביטוח. על פי ההסכם, תקבל אספן מימון בשיעור של 80% מעלות כל מתקן סולארי שתקים או תרכוש, כאשר היא מחויבת להשקיע את היתרה באמצעות הון עצמי מטעמה. האשראי יוקצה על פי קריאה, בהתאם לצרכיה של אספן בעת השקעותיה השוטפות במתקנים סולאריים.

ההלוואה, הכפופה למספר תנאים, לרבות אישורים מחברת החשמל ואחריות המתקינים, תינתן בשני שלבים: בשלב ההתקנה יוקצו 40% מהעלויות ובשלב ההפעלה יוקצו 40% נוספים. ההלוואה תינתן לתקופה של 15 שנה בלוח פירעון קרן לתקופה של 18 שנה.

בחתימה על ההסכם ליווה את אספן גרופ משרד עו"ד גולדמן ארליך גבר אדלשטיין ושות'.

בנצי אדירי, סמנכ"ל, מנהל האגף העסקי בבנק ירושלים, ציין: "תחום המימון הסולארי הינו אחד מהיעדים האסטרטגיים שהציב לעצמו הבנק בתחום פעילותו העסקית. מרגע שהתקבלה ההחלטה אנו פועלים במרץ להשגת היעדים. העסקה הנוכחית הינה אבן דרך חשובה בתחום המימון הסולארי לבנק והינה חלק מאסטרטגיה של שיתופי פעולה של הבנק עם גופים מוסדיים במגוון תחומים לחלוקת סיכון האשראי. מהלך שמאפשר לבנק לגדול באופן חד יותר ברווחים ללא גידול בסיכון ותוך הגדלת התשואה להון. מטעם הבנק הובילה את העסקה המחלקה לבנקאות מסחרית בראשותו של לירן עובדיה ואנליסט האשראי יניב ויידנפלד".

איציק טאוויל, מנהל מחלקת האשראי בקבוצת הראל, מסר כי "העסקה תואמת את מדיניות החברה ויכולותיה להשתלב במימון לזמן ארוך של פרויקטים בעלי סיכוני ביקוש נמוכים. הראל רואה בעסקאות אשראי חוץ בנקאי אפיק השקעה חשוב לשם גיוון תמהיל ההשקעות והשבחת התשואות למען עמיתיה".

אילן גיפמן, מנכ"ל אספן גרופ, ציין:"הסכם המימון, שנחתם היום מול שני גופים פיננסיים איכותיים בישראל, יחד עם ההסכם שחתמנו לאחרונה עם קרן בראשית מעידים על האמון וההכרה לה זוכה חברת אספן גרופ בשוק בישראל. ההסכם הנוכחי יבטיח לנו את היכולת לתמוך בהמשך הפיתוח של פעילותנו בתחום האנרגיה המתחדשת, ולחזק את מיצובה של אספן כשחקנית מובילה בתחום. הפעילות בתחום האנרגיה הסולארית הפכה לאחד ממנועי הצמיחה של החברה, ועד כה חתמנו על הסכמים להקמת 38 מתקנים סולאריים ברחבי ישראל בהיקף כספי של כ-25 מיליון שקל ובהספק מצרפי של כ-2 מגה".

"בנוסף, במהלך שנת 2011 תחל לפעול באיטליה חווה סולארית בהספק של כ-1 מגה שאנו מקימים כיום בהיקף כספי של כ-22 מיליון שקל. ההכנסות הצפויות מההסכמים שנחתמו עד עתה עומדות על כ- 4.7 מיליון שקל והרווח התפעולי התזרימי (NOI) עומד על כ-3.6 מיליון שקל".