הליגה הברזילאית חוגגת: גידול של 12.6% בהיקף זכויות השידור

תקבל מהערוצים הפתוחים במדינה, החל מ-2012, כ-311 מיליון דולר לעונה; סכום זה אינו כולל את זכויות הפיי-פר-ויו שעדיין עומדות למכרז, ושוות בהסכם הנוכחי כ-100 מיליון דולר בשנה

ליגת הכדורגל הבכירה של ברזיל תרשום גידול נאה בהכנסות שלה מזכויות שידור החל מעונת 2012. במכרז הטלוויזיה שערכה הליגה לערוצים הפתוחים במדינה, הצליחה הליגה לחתום על הסכם שיבטיח לה כ-311 מיליון דולר בעונה למשך שלוש שנים מ-!Rede TV, סכום הגבוה ב-12.6% ממה שתכניס הליגה מההסכם שלה עם תחנת Globo לעונת 2011 (שתיפתח ב-21 במאי).

יש לציין כי סכום זה אינו כולל את זכויות השידור של הליגה בערוצים בתשלום, שתחת ההסכם הנוכחי משלמים מעל 100 מיליון דולר בשנה לליגה. גם זכויות האינטרנט, הסלולר והרדיו של הליגה עדיין עומדות למכרז.

במידה ותצליח הליגה להגדיל גם את ההכנסות מיתר תחומי זכויות השידור, יצליחו אולי 26 הקבוצות הבכירות בברזיל לצמצם את החובות שלהן, שלפי מחקר של חברת רואי החשבון Crowe Horwath RCS, הסתכמו בסוף 2009 בסך של כ-1.86 מיליארד דולר.

אגב, בסוף השבוע נמשכה המגמה של חזרת הכוכבים הברזילאים מאירופה, אחרי שלואיס פביאנו, חלוצה של הנבחרת ושל סביליה הספרדית בשש השנים האחרונות, חתם בסאו פאולו. פביאנו, 30, יגיע עבור סכום העברה של 7.6 מיליון אירו וחתם על חוזה לארבע שנים. בכך הוא מצטרף לרונאלדיניו, שבינואר עזב את מילאן האיטלקית לטובת פלמנגו.