אושרה תוכנית הדיור של נתניהו; תקודם הבנייה למגורים?

‎‎עד אישור החוק שזכה לכינוי "כביש עוקף ביורוקרטיה"‏: יוקמו ועדות לצד ועדות התכנון המחוזיות לקידום מהיר של תוכניות בנייה ממשלתיות ‏

הממשלה אישרה היום (א') את "תוכנית החירום להאצת הבנייה למגורים" שנחשפה ב"גלובס" בשבוע שעבר. לפי התכנון, התוכנית מיועדת להגדיל באופן משמעותי את היצע הבנייה למגורים, ולעצור את העלייה במחירי הדיור, תוך הקמה של ועדות דיור לאומיות (וד"ל).

הוד"לים יוקמו מתוקף חוק שמטרתו לעקוף את הביורוקרטיה של ועדות התכנון ולקדם את התוכניות בזריזות, בתקופה של 18 חודשים. ממשרד ראש הממשלה נמסר כי עד לאישור החקיקה יוקמו מיידית ועדות נוספות לצד הוועדות המחוזיות הקיימות, שיעסקו אך ורק בקידום תוכניות ממשלתיות. הצעתו של שר השיכון אריאל אטיאס משבוע שעבר הנוגעת למתן הנחה של 50% במחיר קרקעות במכרזי "מחיר למשתכן" לא נדונה בישיבה. ל"גלובס" נודע, כי משרדי השיכון והאוצר עתידים בהצעה זו בזמן הקרוב.

‎‎סימון מיוחד

‎‎עוד נמסר, כי תוכניות בנייה שנמצאות בהליכי אישור יקבלו סימון המייחד אותן כ"תוכניות להאצת הבנייה". כאשר תוכנית תצא מהרשימה, בשל אישור, או בשל הקפאתה או ביטולה, תצורף לרשימה תוכנית אחרת במקומה. את רשימת התוכניות תקבע הממשלה לפי קריטריונים שייקבעו מראש על-ידי משרד השיכון ומינהל מקרקעי ישראל.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר היום בפתח ישיבת הממשלה שישראל מפגרת בתחום התכנון והבנייה. "כל שנה נוצר פער של עשרת אלפים דירות, לאורך עשור זה פיגור של עשרות אלפי דירות. הפער הזה פוגע בצעירים, בזוגות צעירים, בחיילים משוחררים, שידם אינה משגת כדי לממן את המחיר הגואה של הדירות, כי אין מספיק דירות".

נתניהו הוסיף כי "בתהליך הרגיל לא נוכל לסגור את הפער הזה. כאן אנחנו מביאים כביש עוקף ביורוקרטיה, שיכול לאפשר לנו במשך 18 חודשים, או פחות, להכין מלאי של 50 אלף דירות לפחות ואולי הרבה יותר, על מנת להקל על מצוקת הדיור במדינת ישראל"