כחלון נפגש עם סיטי בעניין השקעה במיזם חברת החשמל

שר התקשורת יזמין השבוע את יו"ר רשות התקשורת הפדרלית לביקור רשמי בארץ ■ לא נמסר האם הבנק יגלה מעורבות בפרויקט

שר התקשורת משה כחלון, העושה בשליחות ראש הממשלה בארה"ב, נפגש עם מנהלים בכירים בסיטי בנק, והציג לפניהם את פרויקט התקשורת שמקדמת המדינה באמצעות תשתיות הסיבים האופטיים של חברת חשמל. בפגישה שנערכה ביום שישי התברר כי נציגי סיטי בנק מודעים היטב לפרויקט וגילו בקיאות רבה בהחלטות הממשלה ובמתכונת המכרז שעומד לצאת לבחירת משקיע למיזם. לא נמסר האם הבנק יגלה מעורבות בפרויקט, אך הפגישה כשלעצמה אמורה להניע גופים בינלאומיים לגלות מעורבות בהשקעה בתחום התקשורת בארץ.

המכרז לבחירת משקיע למיזם אמור לצאת בשבועות הקרובים, והמדינה -באמצעות רשות החברות - מתכוונת לנסות ולעניין גורמים בינלאומיים רבים ככל שניתן, שייקחו בו חלק. במסגרת המכרז ייבחר משקיע שירכוש 51% מהמיזם, ויקבל זכות שימוש בתשתיות הסיבים האופטיים של חברת החשמל בכל הארץ. הוא יידרש להשלים את פריסת הסיבים האופטיים בפריסה אוניברסלית בתוך שבע שנים, כך שכל בניין ובית יוכלו להתחבר לסיבים אופטיים, על פי תוכנית הממשלה.

המשקיע הזוכה יקבל בלעדיות לתקופה של 20 שנה לשימוש ברשת הסיבים. הוא יוכל למכור שירותים למפעילים בלבד ולא לצרכן הסופי, אך אשר לשוק העסקי, נשמרה בידי שר התקשורת הזכות להחליט האם יוכל המיזם למכור שירותים ישירות ללקוחות עסקיים גדולים.

מעדיפים מבחוץ

כרגע העדיפות שנותנת הממשלה היא למשקיעים שלא מגיעים מתחום התקשורת בישראל, כלומר התוכנית היא לגייס משקיעים חיצוניים לענף, על מנת לבזר את הריכוזיות בו. אם לא יימצא משקיע כזה, ישקול שר התקשורת לעניין גופים מתוך הענף בישראל.

עוד נודע ל"גלובס" שכחלון צפוי להיפגש עם יו"ר רשות התקשורת הפדרלית בארה"ב (ה-FCC), ג'וליוס ג'נחובסקי, שהוא אחד ממקורביו של נשיא ארה"ב ברק אובמה. כחלון יזמין אותו לישראל לביקור רשמי בחודשים הקרובים. ג'נחובסקי מוביל רפורמה חשובה מאד בארה"ב שמטרתה להאיץ את פריסת הפס הרחב בארה"ב, פרויקט שאובמה מקדם באופן אישי. באחרונה קבעה הרשות מדיניות חדשה לנייטרליות ברשת האינטרנט, שעוררה תגובות חיוביות בכל העולם.