נזקים קלים לחנויות מיכל נגרין ביפן: "מלאים אופטימיות"

מעצבת התכשיטים מחזיקה 16 חנויות ביפן באמצעות זכיין ■ מנכ"ל החברה: "אני מקווה שהאיפוק היפני יביא לכך שהדברים יחזרו במהרה לשגרה"

רעידת האדמה ביפן תפסה בהפתעה גם את מעצבת התכשיטים הישראלית מיכל נגרין, שמפעילה באמצעות זכיין 16 חנויות בטוקיו, בדרום המדינה ובעיר אוסקה.

"באחת החנויות שלנו בדיוק חגגו 3 שנים לפתיחה, ושעה לאחר הבהלה אנשים התעקשו לחזור ולקחת את מה שהשאירו", מספרת נגרין בשיחה עם "גלובס".

מנכ"ל החברה, ריימונד ולבר, מספר כי החנויות שלהם ביפן ספגו נזקים מינוריים, למעט אחת שתחזור לפעילות בהמשך. נזק עקיף אחר נובע מהחלטת הרשויות במדינה להורות על סגירת עסקים קטנים כבר בשעה 18:00, ככל הנראה כדי לחסוך באנרגיה.

"אני מקווה שהאיפוק היפני יביא לכך שדברים יחזרו במהרה לשגרה", אומרת נגרין, ומעידה על עצמה כ"אופטימית בלתי נלאית".

לדברי נגרין, הלקוחות שלה ביפן מגיעים לרוב מהמעמד הבינוני והבינוני-גבוה. "הנשים שאני פוגשת שם הן נשים אחרות - מלאות אופטימיות, מקבלות אותי בחיבוקים ובנשיקות, למרות שזה פחות מקובל בחברה היפנית. הצרכנית היפנית מאוד נאמנה למותגים מסוימים, והיא אוהבת לשמוע על הסיפור שמאחורי המותג. הקשר שלי איתן נשמר כל הזמן והן אפילו שולחות לי תמונות שלהן עם התכשיטים".

ולבר, המנכ"ל, מספר כי המשלוחים מהמפעל בישראל אל החנויות ביפן אמורים להגיע כרגיל, ומציין כי "הדבר החשוב ביותר הוא שלכל 120 העובדים של הזכיין שלנו שם שלום".

לדבריו, הכלכלה היפנית נקלעה לתקופה לא טובה עוד לפני רעידת האדמה, אולם להערכתו הדברים יחזרו למסלולם, "כי החיים חזקים מהכול".