ג'ורדן ואלי קפצה ב-70%; אלרון מחפשת קונה למניותיה בה

מהדוחות השנתיים של אלרון עולה כי שווי הסטארט אפ שמפתח מערכות לבקרת איכות ומדידה (מטרולוגיה) בתהליך הייצור של השבבים קפץ ל-53 מיליון דולר

שנת 2010 הייתה שנת שיא בכל הקשור לגידול בביקושים לציוד למפעלי שבבים. על-פי חברת המחקר גרטנר, נרשמה צמיחה של 130% לעומת 2009, לרמה של 30 מיליארד דולר.

את הגידול הרגישו היטב החברות הישראליות שפועלות בתחום, בעיקר הציבוריות שבהן - נובה וקמטק - כשהשווי שלהן טיפס באופן משמעותי.

אך גם הסטארט-אפ Jordan Valley, שמפתח מערכות לבקרת איכות ומדידה (מטרולוגיה) בתהליך הייצור של השבבים, רשם קפיצה בשווי ובביצועים.

בתוך כך, חברת ההשקעות אלרון, שמחזיקה ב-18% בג'ורדן ואלי, מגלה בדו"ח השנתי של 2010 שפורסם בסוף השבוע כי שוויו המוערך של הסטארט-אפ זינק ב-70% במהלך 2010, ל-53 מיליון דולר. החברה מעריכה כי שווי החזקותיה בג'ורדן ואלי עומד על 13.5 מיליון דולר.

אלרון מגדירה את הסטארט-אפ תחת סעיף חשבונאי של "נכסים זמינים למכירה". משמעות הגדרה זו אינה בהכרח מכירת האחזקות בזמן הקרוב, אך היא מרמזת כי מבחינת אלרון, נכון לסוף 2010 ההחזקות בג'ורדן ואלי אינן מוגדרות מהותיות ועל-כן עשויות להימכר בהקדם.

רווח נקי של 105 מיליון דולר

חברות נוספות של אלרון הנמצאות תחת הגדרה זו הן חברות הביוטק נוטל ויז'ן ו-BPT, ששווי ההחזקות בהן מוערך בהיקפים קטנים בהרבה - 2 מיליון דולר.

אלרון סיימה את שנת 2010 עם רווח נקי של 105 מיליון דולר, וזאת בעקבות שני מימושים משמעותיים שביצעה השנה. הבולט שבהם הוא מכירת מפתחת משאבת האינסולין מדינגו ל-Roche ביוני השנה בעבור 200 מיליון דולר, עסקה שהניבה לה רווח הון של 71 מיליון דולר. בנוסף, נמכרה טלדטה לחברת Enablence הקנדית תמורת 50 מיליון דולר. בעסקה זו קיבלה אלרון 23 מיליון דולר, 16.5 מיליון דולר מתוכם במניות.

אך דו"חות אלרון מגלים כי לא הכול ורוד בעסקה עם החברה הקנדית. נכון לסוף 2010 שווי השוק של כלל המניות שמוחזקות בידי אלרון מוערך ב-15 מיליון דולר. עם זאת, בין סוף 2010 ל-9 במארס חלה צניחה של 50% בשווי המניות שבידי אלרון בעקבות הזעזועים בשוק ציוד התקשורת האופטי, כך ששווי המניות מוערך כעת ב-8 מיליון דולר בלבד. מנכ"ל החברה הוא ארי ברונשטיין והיו"ר שלה הוא אריה מינטקביץ.