באפט פותח את הכיס: רוכש את לובריזול ב-9.7 מיליארד דולר

מדובר בעסקת מזומן אשר משקפת למניית יצרנית הכימיקלים מחיר של 135 דולר, פרמייה של 28% ביחס למחיר בו סגרה המניה ביום ו' ■ החברה מתאימה לסוג החברות אותן אוסף באפט לתיקיו

באפט פותח את הכיס - כפי שהבטיח: חברת ההשקעות שבשליטתו, ברקשייר האת'אווי רוכשת את חברת הכימיקלים Lubrizol (סימול: LZ) בתמורה ל-9 מיליארד דולר במזומן ו-700 מיליון דולר חוב.

מדובר בעסקת מזומן אשר משקפת למניה מחיר של 135 דולר, פרמייה של 28% ביחס למחיר בו סגרה המניה ביום ו' האחרון. המחיר שישלם באפט גבוה גם ב-18% ממחיר שיא כל הזמנים אליו הגיעה המניה.

החברה מתאימה לסוג החברות אותן אוסף באפט לתיקיו. יש לה תזרים מזומנים צפוי למדי והחזר גבוה על ההון. מחיר הרכישה משקף ללובריזול מכפיל רווח לפי Ebitda של 7.6.

השיחות בין שתי החברות החלו לפני שבועות ספורים והבשילו במהירות לאחת מעסקאות הרכישה הגדולות שביצעה ברקשייר. הדירקטוריונים של שתי החברות הסכימו על העסקה במהלך סוף השבוע האחרון.

"לובריזול היא בדיוק סוג החברה איתן אנו אוהבים ליצור שותפות - מובילה עולמית במספר שווקים שאותה מוביל מנכ"ל מוכשר, ג'יימס המבריק" אמר באפט המשמש כמנכ"ל ברקשייר האתוואי. לאחר סגירת העסקה, תפעל לובריזול שבסיסה באוהיו תחת אותה ההנהלה, כחברה בת של ברקשייר.

בין היתר, החברה מספקת תוספי לובריקנטים למנועי דלק ונוזלים נוספים המשמשים כתוספים בתעשיית הרכב, כמו גם תוספים למנועי בנזין ודיזל.

נזכיר כי באפט, במכתב האחרון שכתב למשקיעיו, אמר כי הוא פועל באופן אקטיבי לביצוע של רכישות נוספות במטרה לעשות שימוש בכספיה של ברקשייר.